Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tappar lite hastighet med wifi ja, men det beror även på vilken router du har.Visserligen bosatt i Finland men fiber borde väl fungera på ungefär samma sätt. Vi har på pappren 100/100. Uppnår aldrig mer än 50 på wifi, skulle man ha den högre hastigheten måste man tydligen koppla in sig med sladdar. De "glömde" de säga när vi kopplade in oss
Du tappar lite hastighet med wifi ja, men det beror även på vilken router du har.
WiFi-hastigheten kan påverkas av så mycket saker så internetleverantören kan sällan garantera någon hastighet på wifi. Olika trådlösa enheter kan påverka wifi. Vad du har för router påverkar. Mobilen / datorn eller vad du nu kopplar mot wifi har ju även sina hastighetsbegränsningar..Lite trådkapning men är det faktiskt ok att tappa upp till 50%?
Bahnhof har dåligt omdöme? Varför då?Bahnhof har bedrövligt dåligt omdöme på Trustpilot, det känns måttligt intressant...
Och Bredbandsbolaget kan vi tydligen inte välja. (kan möjligen bli ändring på det framöver, då de har kopplat ihop vår kommuns nät med grannkommunernas. Har uppfattat det som att det kommer öka valfriheten)
Jag har 800-900 Mbit/s på datorn, men via WiFi till mobilen 350 Mbit/s och då har jag ändå en router som har 5GHz för att snabba upp WiFi hastigheten.Lite trådkapning men är det faktiskt ok att tappa upp till 50%?
Bahnhof har bedrövligt dåligt omdöme på Trustpilot, det känns måttligt intressant...
Och Bredbandsbolaget kan vi tydligen inte välja. (kan möjligen bli ändring på det framöver, då de har kopplat ihop vår kommuns nät med grannkommunernas. Har uppfattat det som att det kommer öka valfriheten)
Tja, bara att läsa själv... https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.seBahnhof har dåligt omdöme? Varför då?
Jo, jag har konstaterat att det borde räcka.100/100 torde funka alldeles finfint @ameo, såvida inte makens hemmaarbete innefattar att skyffla mkt stora filer fram och tillbaka ofta (t ex videoproduktion med externa kunder och leverantörer), och såvida inte någon av tonåringarna är extrem gamer.
Jag hade valt dem ändå. Jag tycker nog min internet/rättssäkerhet är viktigare än ev långsam kundtjänst.Tja, bara att läsa själv... https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se
jag kommer välja det jag tycker passar oss bäst...Jag hade valt dem ändå. Jag tycker nog min internet/rättssäkerhet är viktigare än ev långsam kundtjänst.
Har redan läst och har egna erfarenheter av deras kundtjänst och håller inte med. Jag hade inte direkt litat på reviews på nätet då det fejkas en hel del för att få ner betyg osv. Bättre att skapa sin egen upplevelse, det går alltid att byta till annan leverantör om man ej är nöjd och är man osäker på t ex uppsägningstider/binding osv får man läsa igenom avtalen innan man tecknar dom.Tja, bara att läsa själv... https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se
Det kan garanterat fejkas åt båda håll, både uppåt och neråt, så att det finns risk för fejk anser jag ingår i systemet. Och det är samma för alla! Oavsett vilket bolag man anlitar lär det finnas både nöjda och missnöjda kunder.Har redan läst och har egna erfarenheter av deras kundtjänst och håller inte med. Jag hade inte direkt litat på reviews på nätet då det fejkas en hel del för att få ner betyg osv. Bättre att skapa sin egen upplevelse, det går alltid att byta till annan leverantör om man ej är nöjd och är man osäker på t ex uppsägningstider/binding osv får man läsa igenom avtalen innan man tecknar dom.
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga:Det kan garanterat fejkas åt båda håll, både uppåt och neråt, så att det finns risk för fejk anser jag ingår i systemet. Och det är samma för alla! Oavsett vilket bolag man anlitar lär det finnas både nöjda och missnöjda kunder.
Om du säger att du är nöjd så är det en kund. Är din granne missnöjd, så har ni olika erfarenheter, men underlaget är fortfarande väldigt litet. Om det är flera hundra som lämnat omdöme på t.ex trustpilot så ger det en bredare syn på helheten.
Jag anser mig fullt kapabel att själv avgöra hur trovärdig en sån undersökning är eller inte.
Jag har dessutom inte bett om tips om vilken leverantör jag ska välja, utan bara om vilken hastighet man behöver för att inte känna sig begränsad vid vanlig användning. Och det har jag fått tillfredsställande svar på, vilket framgått i andra inlägg i tråden.
Tillägg:
Så här ser omdömena ut på Trustpilot för de leverantörer vi skulle kunna använda.
Avidentifierade för att inte färgas av vilket bolag det är.
Alla har, som sagt, samma chans/risk för fejkade omdömen.
Visa bifogad fil 25912
Oavsett om jag har kollat länken eller inte - visste inte att jag hade redovisningsplikt för vilka länkar jag har kollat - så har jag kommit fram till vad jag har behov av/klarar mig med. Och DET har jag skrivit tidigare i tråden.Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga:
”Kollade du för övrigt länken i mitt förra inlägg om hastigheterna? Du undrade ju vilken hastighet som passade er bäst? Även om du ej väljer bahnhof är hastigheternas densamma för alla leverantörer vad de är bäst för osv.”
Just nu tycker jag att du upplevs som väldigt otrevlig, så jag lämnar den här diskussionen då jag anser att den inte kommer leda någon vart. Jag har försökt vara behjälplig men upplever att det inte längre är önskvärt.Oavsett om jag har kollat länken eller inte - visste inte att jag hade redovisningsplikt för vilka länkar jag har kollat - så har jag kommit fram till vad jag har behov av/klarar mig med. Och DET har jag skrivit tidigare i tråden.
Jag har inte skrivit att jag inte gillar Bahnhof!
Jag har talat om att jag tror mer på flera hundra personers lämnade omdömen än en enda persons personliga erfarenhet. Oavsett om det är Bahnhof eller någon annan leverantör.
Jag upplever snarare att du dumförklarar mig för att jag inte hoppar jämfota av lycka, för att just du har så bra erfarenhet av dem, trots att lämnade omdömen visar motsatsen. (överdrift, men ungefär så...)