bredband utan telabonnemang?

Pontevecchio

Trådstartare
Går det att få bredband via telefonjacket utan att ha ett telefonabonnemang?

Om inte får ni gärna tipsa mig om vart jag hittar den billigaste kombinationen, jag kommer inte använda mig utav telefonabonnemanget utan bara av bredbandet.

Bor i bushen också så det är bara via telefonjacket som är aktuellt tyvärr.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Då bredband via telejacket går via ditt telefonnummer.. så är det ganska troligt att man behöver ett telefonabonnemang först :)

Finns väl tusen miljoner operatörer idag.. Bara att plocka nån i princip, synd att de inte syns på pricerunner ;)
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Men det är fortfarande Telia som har ensamrätt på att ta hand om den fysiska delen av abonemanget, så den fasta avgiften kommer man tyvär inte ifrån.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Nej, nulängre behöver man inte betala något alls till Telia. Även den fasta delen i abonnemanget har i år släppts fri på marknaden. :) Jag bytte direkt mitt telefons fasta abonnemang (den rörliga delen tel.samtal har jag sedan länge bytt). Internet måste jag tyvärr ha kvar hos dom då jag bundit mig ett tag till...
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Å fasen, hade jag missat. Ber well_what_the_hell så mycket om ursäkt då.
Då får vi allt kolla vad de andra tar, ska snart flytta så ska skaffa fast telefon.
Men skanova äger ju fortfarande nätet, hur är det men servning av stationer och sånt då?
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Pontevecchio skrev:
Går det att få bredband via telefonjacket utan att ha ett telefonabonnemang?

Om inte får ni gärna tipsa mig om vart jag hittar den billigaste kombinationen, jag kommer inte använda mig utav telefonabonnemanget utan bara av bredbandet.

Bor i bushen också så det är bara via telefonjacket som är aktuellt tyvärr.

Det finns ett förslag hos PTS (Post och telestyrelsen) att man INTE ska behöva ett telefonabonnemang. Vet ej om det beslutats något ännu.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Renkött skrev:
Å fasen, hade jag missat.

Det beslutades nyligen i december tror jag. Fast nu när jag läser på PTS:s hemsida blir jag osäker. Beslutet har kanske inte kommit än? Andra operatörer har iallafall börjat erbjuda det fasta abonnemanget och vi har skrivit ett avtal.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bredband utan telabonnemang?

Ingen anning. Ser att jag lyckats missa det helt så uttalar mig inte. Aja, man kan inte hålla reda på allt här i världen.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Min syster har telefon via sitt bredband (vad dte nu heter) och betalar ingen abonemangskostnad till telia.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Jo, IP-telefoni till vanliga nätet, typ tvärt om vad hon vill ;).
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Är du boendes i bushen precis som jag så är det nog dessutom endast Telia du kan förlita dig på angående din ADSL uppkoppling.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Det beror ju lite på vart man bor.
 
Sv: bredband utan telabonnemang?

Ja det gör det...Viasat kan man ha...och Com Hem..Fast Com Hem finns ju inte ute i skogen...men om man bara tänker på utan telefonjacket vill säga.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
949
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 683
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp