C
CarolineB
Igår slet sig min lilla ponny och dum som jag var hade jag glömt handskarna hemma, fick därför rätt rejäla brännsår över lång-, ring- och lillfingret(insidan, på handflatan alltså). Samt ett mindre på tummen(ovansidan). Gjorde sjukt j*vla ont och jag försökte rengöra så gott det gick med vanligt vatten (dock gick det sådär, gjorde verkligen jätteont) och la sedan en steril kompress över och lindade om under natten.
Idag ser brännsåren rätt äckliga ut och vätskar sig jättemkt! Så de är alltså helt gula över själva såret men det är inte riktigt var utan mer vätska... Hur behandlar man det på bästa sätt? Är hemma från jobbet då fingrarna även är lite svullna och jag inte kan sträcka ut dem helt/böja dem helt utan att det gör väldigt ont.
Bör man kolla upp dem tror ni? Hur fort läker dem?
Tänkte att jag kan ju knappast vara ensam om den här skadan på ett hästforum
Idag ser brännsåren rätt äckliga ut och vätskar sig jättemkt! Så de är alltså helt gula över själva såret men det är inte riktigt var utan mer vätska... Hur behandlar man det på bästa sätt? Är hemma från jobbet då fingrarna även är lite svullna och jag inte kan sträcka ut dem helt/böja dem helt utan att det gör väldigt ont.
Bör man kolla upp dem tror ni? Hur fort läker dem?
Tänkte att jag kan ju knappast vara ensam om den här skadan på ett hästforum