Bränner sig på mulen

Mirre

Trådstartare
Min häst bränner sig på mulen utav solen. Vad kan man smörja på?
kan man ta vanlig helaosan eller ska man ta solskyddskräm?

Än är det lugnt men i sommar så måste jag göra nåt för att han inte ska bli bränd. :crazy:
 
Sv: Bränner sig på mulen

Smeta in snoken med helosan Sol (gul tub) finns på lantmanna/granngården! Funkar på kojuver så då tror jag det funkar på mulen på en pålle oxå!!! Lycka till!
 
Sv: Bränner sig på mulen

några av ridskolehästarna/ponnyerna hemma bränner sig på mulen, och dom har vi på sol-helosan på :) tror de funkar..
 
Sv: Bränner sig på mulen

Jag tycker solkrem för små barn är bättre, mkt högre skyddsfaktor! Natusan faktor 25 kör jag med, den är vaten- och sandfast och dofta ljuvligt av persikor! :D
 
Sv: Bränner sig på mulen

Finns det någon som är extra mjukgörande?

Våran Lippa är så torr att det bara spricker och blir djupa sår :cry:
 
Sv: Bränner sig på mulen

Det är väl ingen som har OLJA i solkräm för bebisar.. :smirk: det brinner ju som tusan!

Palle, tycker att ovan nämnda Natusan Kids även är bra i det syftet! :) Som sagt beräknat på små barn.
 
Sv: Bränner sig på mulen

jag brukar smörja med solskyddskräm på morgonen och mjukgörande helosan på kvällen.
 
Sv: Bränner sig på mulen

Solskyddskräm är bra och sen finns det huvor som har en lapp som går ner över mulen också. Tror det är Granngården som har den, kanske finns på fler ställen också. Hade den på min tinker som också blev bränd på mulen. Funkade kanon ihop med solskyddskrämen.
 
Sv: Bränner sig på mulen

ALDRIG MER HUVA.....

Skaffade sådana till våran tidigare häst och dom skavde av alla hennes känslehår runt ögonen...
Trodde först att det kunde bero på att det var för liten storlek, men när jag frågade vet. så sa han att det var mycket vanligt att huvorna skavde av ögonens känselhår :(
 
Sv: Bränner sig på mulen

smörj med barnsolkräm vattenfast så slipper det gå av när de dricker fungerar utmärkt lycka till
 
Sv: Bränner sig på mulen

Helosan sol är toppen, använder det till min kuse, fast hon är snabb på att kladda av sig det mesta...:crazy:
 
Sv: Bränner sig på mulen

Hej!

Min skimmel pojke brukar bli lite bränd på mulen, torr och "skorpig". Jag använder (som många här tydligen ;) ) Helosan med solskyddsfaktor. Den både skyddar och mjukgör. Den fungerade super på min pålle!

Mvh / Fia
 
Sv: Bränner sig på mulen

En häst i mitt stall hade nästan en vit mule, men nu är den jätte rosa, har han bränt sig då?
 
Sv: Bränner sig på mulen

har han bränt sig så syns dig, den bvi mer röd, ofta lite sårig, skorvig o de vill gärna klia sig.
Min gamla ponny har vit mule på vintern o rosa på sommaren när vinterpälsen är borta.
 
Sv: Bränner sig på mulen

Vår foderhäst råkade ut för detta varje sommar. Första året tog jag apotekets solkräm med solskyddsfaktor 25 och det funkade toppen. Förra året Helosan sol vilket inte alls var lika bra så jag gick tillbbaka till apotekets solkräm. Den luktar inte så mycket som solkrämer i affärer varför den gick bra att smörja på utan alltför mycket protester.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får knallröda kindknotor när det är kallt, när det är varmt och när jag dricker minsta mängd alkohol. Jag tror det började med att...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: fejko
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 044
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 787
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp