brännässlor

E

Evil_Jenny

hejsan!

det är så att min häst (varmblod) är allergisk mot brännässlor, hon får stora kläschor på kroppen som flyter ut och blir jätte stor. men nu står hon för tillfället i en sjukhage utan brännässlor och nu har de nästan försvunnit.

Tänkte höra om någon här vet om man kan ge hästarna något eller om det finns något man kan smörja på?

för de finns ju brännässlor i varenda hage så de kommer ta tid om jag ska gå och dra bort allt.

hoppas på svar=)

Mvh jenny

Sv: brännässlor

Måste ju finnas något och ta på eller göra?

Jag menar det är väl inte direkt så kul och gå och plocka brännässlor
då dom kommer upp på nytt igen sen ju.

Slå av dom med en lie-så käkar ghästarna i sig dom med glädje, och får en masssa järn gratis!

Är det konstaterat att hästen är allergisk mot just brännässlor,
Eller är det så att den fått diagnosen nässelutslag?

Nässelutslag är en allergisk reaktion på något dom fått i sig (oftast,) mögel,nån giftig växt m.m. (min ena häst får nässelutslag av mögel, minsta lilla så "poff") men i bland kan det vara jättesvårt att hitta orsaken, störningar i magen kan ge nässelutslag också. Probimin eller tarmbalans kan lindra/bota, i svåra fall får man ge cortison

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 618
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 824
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 417
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka