Bränna gräs när !

Sv: Bränna gräs när !

fast fästingar är väl en (eller den enda ?) art som inte ingår alls i det naturliga kretsloppet, helt utan funktion eller naturlig fiende :crazy: såg det på en dokumentär för något år sedan.

vet ett antal både hästar och hundar som faktiskt dött i sviterna efter fästingbett runt mig, min son fick stora problem med sin borelia efter bett för några år sedan, vilken dunderkur som sattes in :eek:

fast fästingar är väl en (eller den enda ?) art som inte ingår alls i det naturliga kretsloppet, helt utan funktion eller naturlig fiende :crazy: såg det på en dokumentär för något år sedan.

Nu känns det nästan bättre. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag fullständigt avskyr dessa vedervärdiga djur!!!
Att de ser otäcka ut och faktiskt känns ganska otäcka när de kryper omkring på en kan jag stå ut med. Jag har inte ngn fobi mot spindeldjur alls. Men att de kan sätta sig fast och sprida otäcka sjukdomar får det att krypa i mig....

nej, det tycker iaf. inte jag du ska ha ;) jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag skulle vilja utrota dom om jag hade kunnat (gör mitt bästa) :angel: dom sjukdommar dom sprider är inget kul.... ett jätte lidande som i mellanåt får dödliga konsekvenser.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 715
Senast: TeamLundVer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 039
Senast: Grazing
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25