frittan
Trådstartare
Min halvblodsvalack har sån SJUK överskottsenergi, och jag vet inte vad jag ska göra för att han ska bli av med den
har gått över till havrefri müsli, istället för den med hhavre. men det har inte hjälpt, inte hittills i alla fall!
nu så är han så pigg och busig så man skulle behöva klister i sadeln ibland
visst, jag är glad att han är pigg och glad, men det behöver ju inte gå till överdrift.
t.ex efter en träning och fram och avskrittning på sammanlagt nästan 2 timmar, så kan han ända vilja galoppera hem och bockar och skuttar runt.
vill ha tips på träningar man kan göra med honom där han verkligen förbrukar energi, kanske där han aktiverar hjärnan mer!
har tillgång till mindre dressyrpadock, mkt ridstigar, bra klätterbackar...
ev. mindre hopppadock! vår gräshoppbana funkar tyvärr inte såhär års :/
tacksam för snabba tips!
har gått över till havrefri müsli, istället för den med hhavre. men det har inte hjälpt, inte hittills i alla fall!
nu så är han så pigg och busig så man skulle behöva klister i sadeln ibland
visst, jag är glad att han är pigg och glad, men det behöver ju inte gå till överdrift.
t.ex efter en träning och fram och avskrittning på sammanlagt nästan 2 timmar, så kan han ända vilja galoppera hem och bockar och skuttar runt.
vill ha tips på träningar man kan göra med honom där han verkligen förbrukar energi, kanske där han aktiverar hjärnan mer!
har tillgång till mindre dressyrpadock, mkt ridstigar, bra klätterbackar...
ev. mindre hopppadock! vår gräshoppbana funkar tyvärr inte såhär års :/
tacksam för snabba tips!