Bräning av cd skiva

E

emci

Jag ska bränna mina mp3 låtar till en cdskiva. Har köpt en brännbar cd på 700 mb CD-R.
Totala tiden på mina mp3 låtar är 2 timmar men när jag försöker bränna så står det bara att det endast får plats 80 minuter på min inköptz cd-skiva. Har kollat hur många mb som mp3 låtar ger totalt och det är 165 mb så där borde vara mycket gott om plats på cd skivan. Varför går det du inte att få med allt????
 
Sv: Bräning av cd skiva

Du försöker troligen bränna den som en audio-CD, dvs en som en vanligt CDspelare kan läsa. Då måste spåren kodas om och blir myyyyycket större. Om du vill ha kvar .mp3-låtarna i .mp3-format ska du välja att bränna en data-CD. Då kommer den inte försöka göra om låtarna till cda.
 
Sv: Bräning av cd skiva

Då kan du dock inte spela upp skivan i en vanlig cd-spelare. (för audio-skivor)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bräning av cd skiva

Men orsaken till att jag vill bränna cd-skivan är att jag vill kunna spela låtarna i en vanlig cd/dvd spelare!
 
Sv: Bräning av cd skiva

Då får du köpa en skiva till och bränna ut låtarna på två. (Om du kollar så står det antagligen på skivan både 700 MB och 80 minuter. Det är den senare du får gå efter när det gäller musikskivor.)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 033
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
IT & mobiler Jag kan verkligen ingenting om sånt här, suuuck.. Men om jag vill få plats med så många bilder som möjligt på en och samma CD, går...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Gah, jag försöker kopiera x antal låtar till en CD-skiva (cd-r 700 mb). Det ligger EN låt på skivan, ändå säger datorn hela tiden att...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp