M
mayahh
nu har jag äntligen fått hyra en shettis som heter rizi en månad ! men idag när jag red honom så gick det bra i början men sen när min kompis kom och tittade på så började han krångla och ville bara springa till henne, men jag fick honom sen att fortsätta. ( jag höll på med en ändvolt ). han vill absolut inte galoppera på en ändvolt och när jag tar med spö så flyger han bara upp i luften och bockar och sparkar bakut, men när jag var på lektion i fredags så gjorde vi samma sak, alltså en ändvolt i galopp, och då sade ridläraren att jag skulle ta med spö om han inte ville galoppera och det gjorde jag men då bockade han och sparkade bakut men hon sa att jag skulle skänkla på nytt och det gjorde jag och då for han faktiskt i galopp men galopperade bara några steg och for till trav igen. sen gav jag galoppskänkel igen och då for han i galopp igen och galopperade några steg och for sen till trav igen. men i sluetet av lektionen så for han hela volten i galopp och jag berömde och klappade. men idag när jag red så bara stannade han och ville inte gå och jag skänklade och smackade så gott jag kunde men till slut tog jag med spöet men inget ände och jag skänklade igen men inget hände och vad jag än gjorde for han inte frammåt ! till slut hoppade jag av och ledde honom i skritt volten och det gick bra men sen när jag hoppade upp igen ville han inte gå igen ! fastän jag skänklade och smackade och ''slog'' honom lite med spöet, så stog han som fast klistrad i marken.. han ville inte ens trava när vi ledde honom utan att nån satt på
rizi är ganska ung ännu, han är kanske 7 eller 8 år, och så är han inte så bra skolad från början. när man ska lägga på sadeln flyttar han sig åt sidan och närman ska tränsa vill han inte öppna munnen, bara när man stoppar in ett finger i munnen och kittlar honom öppnar han munnen
snälla skicka och säg vad jag ska göra !? tack i förväg !
rizi är ganska ung ännu, han är kanske 7 eller 8 år, och så är han inte så bra skolad från början. när man ska lägga på sadeln flyttar han sig åt sidan och närman ska tränsa vill han inte öppna munnen, bara när man stoppar in ett finger i munnen och kittlar honom öppnar han munnen
snälla skicka och säg vad jag ska göra !? tack i förväg !