En eloge för att du är så ärlig. Självklart skall hunden omplaceras o inte avlivas om den inte har så stora problem att den är totalt omöjlig att kommunicera med öht.Ja själv kan jag nog inte göra så mycket. Kanske är lättare att omplacera om han åtminstone är lugnare vid hundmöten, alltså att någon kunnig känner sig mer manad att ta över om det värsta är borta iaf.
Det är svårt det här, är ju en väldigt mysig hund när han är snäll. Eller när han sover men jag tror som du att han skulle få roligare med någon som vill pyssla med tex agility.
Nä hund var/är inte min grej, väldigt dumt att jag inte insåg det INNAN jag köpte en.
Du har fått bra råd redan, tänkte fylla på med mina tankar. Huruvida uppfödaren är seriös o tar tbx hunden för omplacering är beroende av om hen har möjlighet öht att ta emot en hanhund som är så brötig utomhus. Hittar de hen här:
http://jackrussellklubben.se/kopaHund2/uppfodare/index.html ? Om du hittar uppfödaren där så har hen förhoppningsvis en hemsida där du kan läsa mer.
Under tiden kanske du kan ta hjälp för vardagsfostran av de JRT ägare med välartade hundar som finns i din omgivning?
JRT´s är mycket aktiva hundar som bl a används till grytjakt, dessutom är det en terrier, inte en bra kombo för en förstagångshund.
Lycka till!