Bråkig 5 månaders valp!

Ferrari

Trådstartare
Detta är då inte min hund men min farmors...

Hon har en liten 5 månaders cavaliertik, hon är mycket envis och gillar inte att gå i koppel... :crazy:

Denna valpen var alfa-valp i sin kull! :smirk:

Så fort min farmor sätter på valpen kopplet så börjar hon dra och springa från sida till sida för att lukta på saker...

Hon går bara en 100 meters promenad fram och tillbaka! :d

När de går bort från huset går hunden på två ben för att hon inte kommer fram fort nog och på vägen hem så går hon baklänges för att hon vill titta på något.. :o

På valpkurserna fick hon lära sig att stå stilla och vänta tills hunden slutar dra och kommer. Då ska man ge hunden godis, hon gör det men så fort godiset är uppkäkat så bär det iväg igen... :eek:

Hur ska hon göra för att uppfostra denna lilla galningen? :confused:

Tacksam för alla svar... :idea:

Sv: Bråkig 5 månaders valp!

Ferrari skrev:
Så fort min farmor sätter på valpen kopplet så börjar hon dra och springa från sida till sida för att lukta på saker...
På valpkurserna fick hon lära sig att stå stilla och vänta tills hunden slutar dra och kommer. Då ska man ge hunden godis, hon gör det men så fort godiset är uppkäkat så bär det iväg igen... :eek:

Hur många gånger i rad står hon stilla då? I början kan det ta en timme (eller längre!) att gå de där 100 meterna. :smirk:
Innan man verkligen har drivit igenom den idén kan man inte säga att det inte fungerar på just den hunden.

/JES

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: animalasia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 198
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar