Bra zoo-affär (hamster)?? Sthlm-omr.

Sv: Bra zoo-affär (hamster)?? Sthlm-omr.

Jag köpte för ett tag sedan en hamster som är silvergrå umborous satin till min kompis.
Citadellet's Kira bodde hos oss i någon månad innan hon fick flytta upp till Göteborg :cool:
Våran hamster Micke är en söt liten normalfärgad dominanspot.
Han hade lite längre päls när han kom till oss. Tyvärr har vi ingen flicka här så han ansåg nog inte att han behövde någon lång vacker päls utan påminner mer om en hona i pälslängd nu för tiden.

:love: Men guuuuuud så söt!
Lääängtar verkligen tills jag får hem min lilla tjej! Naturligtvis strular min mejl just nu så jag vet inte om jag fått svar på mitt entusiastiska "jjjjjaaaaa jag vill köpa henne!"-mejl... *skrattar*

Så där! Nu är ja! Nu är hon hemma! :banana:

Lät henne vara ifred de två första dagarna, gav bara mat och vatten, sen började vi lära känna varandra, hon är redan handtam så det var inga problem.... första veckan.. Men nu.. hon är så himla blyg och nervös... Är det brunst eller? :confused: Har hållt på med henne / hållit i henne näästan varje dag, en liten stund.. Och låtit henne springa i sin leklåda.. Gör jag nåt fel eller ska jag bara ge henne mer tid?

Förresten, det lilla stjärnskottet heter Citadellet's B'elanna! :love:

Jo jag vet att hon heter så och hon är syster till Kira som jag köpte till min kompis ;)
Dom är döpta efter figurer i Star Treak vilket var en utmaning för uppfödaren då alla var flickor :D
Du vet väl att du kan se bilder på din hamster när hon var bebis?
Citadelle's Star Treak kull
Låt henne få lite tid att vänja sig vid dofter osv så kommer hon nog att lugna sig mer. Brunstiga är dom var 4: de dag under några timmar och påverkar dom snarare att bli tvärt om. Dom blir helt stela när man stryker dom över rumpan :cool:

Så det var Star Trek? Min bror sa Babylon 5.. men men... :smirk:
Jodå, jag har sett bilderna, fick länken från uppfödaren. Plus utställningsresultat från utställningen, 81,5 poäng (har jag för mig). Det är väl bra? :)

Okej, då ska jag bara se tiden an och snart.. hrmm.. har jag en hamster som är lika "hemtam" som min Mellis (den förra). :)
Tack för dina svar! :banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar