Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det någon som skulle kolla om det fanns något kvar?Skulle gärna få svar ang min fråga, som det nu ser ut krävs alltså 3:1 zink koppar samt selen. Är bredd att skicka efter det från omnämn sida men behöver då veta om doserings mått skickas med eller är det något jag själv ombesörjer?
Om du hade ngt du ville bli av med. Har du använt? Blev det rimligt o väga? Jag har ju ingen analys ännu (har nyss börjat mata dessutom ) så ger bara halv dos årstidsmineral.
Skulle gärna få svar ang min fråga, som det nu ser ut krävs alltså 3:1 zink koppar samt selen. Är bredd att skicka efter det från omnämn sida men behöver då veta om doserings mått skickas med eller är det något jag själv ombesörjer?
När jag har köpt från Forage Plus har det inte varit något mått med. Inte heller när jag beställer från Podkowa. Men det verkar som andra här ovanför fått med mått till selenjästen.
Själv har jag köpt en liten våg där jag väger upp mina mineraler. Den kostade 99kr och det finns ju gott om olika billiga vågar som mäter i milligram. Jag brukar väga upp mineraler i små muggar för en vecka åt gången så slipper jag stå varje dag.
Det var jag! Vill minnas jag fått mått med till mineralerna också men bli lite osäker nu. Har också en liten våg som väger på .0 gram jag hade till ledtillskotten när min häst var sjuk. Gjorde också små burkar för 14 dagar i taget. Hade dock hoppats på att ev balansering med Zn o Cu hade kunnat hittas ett typ kryddmått eller liknande till men har just nu inget hum om mängder. Hur mkt väger du av varje? Minns jag hade 10 resp 7.5 g av ledtillskotten. Hade nog typ varit överförbart till mått utan för stor felmarginal jämfört med resten av felmarginalerna.
Övriga grejer väger jag på en våg som väger 0. gram o matchar med lämpligt mått för att slippa väga varje dag. Funkar ju för större grejer som tur är
Just nu ger jag 3,3g zink(zink proteinat 15%) vilket motsvarar 500 mg zink, 1.1g koppar vilket motsvarar 168g koppar och 0,5 g selenjäst. Hur mycket jag ger beror ju på vad som krävs för att balansera mineralerna. Snart kommer jag att behöva dubbla mängden när jag byter hö till ett med mycket mangan.
Sedan gäller det ju också att läsa på förpackningen hur mycket mg produkten innehåller per kg. Jag har ibland fått olika selenjäst, tex. en som innehöll 1000mg selen per kg och nästa gång 2000mg selen per kg.
I vart fall tycker jag själv att det är värt frakten. Den selenjäst som jag köpte för 128kr har snart räckt i två år.
Alltså våg finns, det är inget problem. Däremot uppstod frågan, zink kontra koppar. Bör jag hålla 3:1 här.
Det var jag! Vill minnas jag fått mått med till mineralerna också men bli lite osäker nu. Har också en liten våg som väger på .0 gram jag hade till ledtillskotten när min häst var sjuk. Gjorde också små burkar för 14 dagar i taget. Hade dock hoppats på att ev balansering med Zn o Cu hade kunnat hittas ett typ kryddmått eller liknande till men har just nu inget hum om mängder. Hur mkt väger du av varje? Minns jag hade 10 resp 7.5 g av ledtillskotten. Hade nog typ varit överförbart till mått utan för stor felmarginal jämfört med resten av felmarginalerna.
Övriga grejer väger jag på en våg som väger 0. gram o matchar med lämpligt mått för att slippa väga varje dag. Funkar ju för större grejer som tur är