Bra westernsadel till vbl travare?

Mirre

Trådstartare
Som är ganska normalt byggd.
Relativt men inte jättelång rygg, inte så jättehög manke och smäcker i kroppen. Rak i ryggen. Är mest inriktad på trail men hästen ska i första hand utbildas:)

Sv: Bra westernsadel till vbl travare?

Jag puttar liten i tråden, vore kul att veta om det finns någon special-sadel för varmbloden. Jga har själv ett varmblod som är svår att hitta sadle till,,

Zindy16 skrev:
Relativt men inte jättelång rygg, inte så jättehög manke och smäcker i kroppen. Rak i ryggen. Är mest inriktad på trail men hästen ska i första hand utbildas:)
Pröva en semi Quarter bom. Den är lite smalare än full quarter. Jag har haft full Quarter på mitt varmblod och det gick bra men han hade inte så mycket manke

Oekj tack! Nej den här tjejen har inte heller så mycket manke.
Ganska lagom:)

jag en sadel till salu om ni pm:ar mig som legat på ett varmblod tidigare. Det skall vara en lite smalare bom så att forken inte ramlar ner på manken.

Hola,
Titta efter en semi-quarterbom. Brukar vanligen ligga bra på varmblod.

mvh Eva

Zindy16 skrev:

Jag skickade efter en sadel i B*rjes-Tingsryd & den passade utmärkt! Skulle nästan kunna rida utan sadelgjord & den skulle sitta kvar!!:D & den klämmer ingen stans. Det är den billigaste, men den är bra! & jätte skön att sitta i!:bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 606
Senast: Blyger
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka