Bra tips för att få hästen att jobba med magen?

R

Rák

Har ni tips eller råd för att få hästen jobba ordentligt med hela kroppen speciellet magen?:angel:
Eller tips på att få bort en hästs stora mage som ser ut som en tunna? hahah Lilla tjockisen ska sättas på hårdträning och sträng diet:banana: Hahha

Sv: Bra tips för att få hästen att jobba med magen?

Har ni tips eller råd för att få hästen jobba ordentligt med hela kroppen speciellet magen?:angel:
Eller tips på att få bort en hästs stora mage som ser ut som en tunna? hahah Lilla tjockisen ska sättas på hårdträning och sträng diet:banana: Hahha

Jag tycker klättring är bra för hela kroppen, samt ojämn terräng. Då måste hästen jobba ordentligt genom hela kroppen. Cavaletti är också bra! Samt löshoppning och dylikt

För att få bort mage är alltid skritt i friskt tempo bra,ta en timme i skritt flera ggr i veckan så kommer du säkert märka skillnad!

Jobb över cavaletti och arbete på tygeln :D Fick göra mkt sånt för att Saga skulle joibba med magen och nu gör hon det även på lös tygel :love:

/Jenny

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg