Bra ström i sommarhagen, vilket aggregat ska jag satsa på?

TinyWiny

Trådstartare
Det gamla har gått sönder så ett nytt måste köpas, men vilket ska jag satsa på?

Hagen är ca 2-3 ha. (lånar den så jag vet inte exakt)

Har funderat på soldriven, men hur bra är det en regnig sommar?

Jag kan ha det inomhus i deras ladugård och om det skulle behövas så är det ok för dem att jag tar ström därifrån.

Sv: Bra ström i sommarhagen, vilket aggregat ska jag satsa på?

Vi hade ett stort aggregat som vi drev med solcell. Fungerade toppenbra i de 3 åren vi hade det, även långa regnperioder...
Kommer inte ihåg hur stor effekt vi hade på aggregatet, men det var riktigt rejält. (mina kära föräldrars "hobby" var att bygga hagar snyggat och effektivt, inga knutar på elrep/trådar osv) Lyxigt, jag veeeet:angel:
Hur som haver, så var det en kanonbra investering!

Ett med solceller drivs ju inte av solen utan det drivs av batteri som laddas av solen. Så på sommaren brukar dessa fungera bra. En nackdel är att solcellerna är ganska stöldbegärliga. Så man kanske inte ska ett sådant om man inte kan "gömma" det eller bor ensligt.

Så sant, att skriva att aggregatet bara drivs med solcellen var kanske att förenkla väl mkt:cool:
Mitt fungerade även bra vintertid.
Men som sagt och det tål att sägas igen, de är mkt stöldbegärliga, så om man kan "gömma" dem är ju det bra.

Tack för era svar:bow:

Jag ringde Bole och bad om hjälp, de rekomenderade det som jag funderade på att köpa:o så det blir nog det;)

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 891
Senast: Solis
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV