Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ så har jag också nu men känns så bökit på nåt sättHar en pappkasse som jag blandar hejvilt i och tar med till sorteringen när den blir full
IKEAS sorteringslådor (heter Sortera), som jag även har till hundfoder.
Tre st: Metall, Glas och Pantflaskor. På golvet en pappkasse för tidningar, en för kartong.
Lät väldigt smidigt, tyvärr har inte vi såVår kommun skickar ut påsar i olika färger för hushållsavfall, matavfall, plast, tidning, papper, metall etc. Så vi har vanliga sopkärl, ett till varje färg på påse, i tvättstugan. Så längs allt i samma soptunna, smidigt!
Vi har gekås höpåsar ala ikea hängande på väggen i källartrappen. En kasse för var sort, fast rätt ofta blir det gottochblandat påsar och man står där vid containrarna och svär över ens lathet.
Haha! Men annars va det ju en ganska smidig lösning så att man bara kan ta med sig sina påsar och åka!!
Mitt kök är ett IKEA kök och i lådan under diskhon finns en liten sopsortering som på bilden nedan (Google bild):
Där har jag ett kärl för matrester/kompost, ett för vanligt hushållsavfall, ett för plast och ett för kartong och papper. Sedan finns det plats för plastpåseförvaring samt påfyllnad av diskmedel, disksvampar och -trasor.
I ett skåp i hallen har jag köpt källsorteringspåsar från IKEA, tre stycken i olika storlekar. Där hamnar kartong, papper/tidningar, metall, glas och panten. Plasten slängs också in i skåpet när påsen under diskhon blivit full (knyter bara påsen och ställer in i skåpet).
De sorteringspåsarna från IKEA är väldigt smidiga då de har lock och handtag så när det är dags att slängas tar jag bara med påsarna.