Bra skrittövningar, någon?!

J

Jelly_You

Hejsan!
Vi ska sätta igång min medryttarhäst efter en liten hälta hon haft. Men bara med skritt. Därför undrar jag om ni vet någon bra skrittövning?! Den får inte vara för ansträngande! Tack! :) /Josse:D

Sv: Bra skrittövningar, någon?!

Jag hade valt att skritta mkt ute i skog & mark . bästa träning tycker jag :D

Hält bak eller fram, högt eller lågt?

Skritt i terräng, SVÅR terräng är att föredra. Inte på vägar eller stigar utan ge dig ut i vildmarken.

Övergångar mellan skritt och halt, sidvärtsrörelser. Skolorna kanske man ska vänta lite med dock.

Du undra vart hon hade varit halt (Du skrev hält, men jag antar att du menar halt! :)) antar jag?!
Vänster bakben vid hoven ungefär!

så vida hon är frisk (vilket jag antar att hon är om ni ska rida) så skulle jag börjat skritta ute i skogen, gärna "off road" men beror ju oxå på hur skdan varit mm. Kan ju även flytta åt sidorna och jobba den iform men skulle jag inte göra de första veckorna, skulle bara låta den gå mer rakt fram och komma igång i kroppen igen de första veckorna.

Skritt på hårt underlag rakt fram. Skittråkigt, supernyttigt för trötta, ansträngda ligament och senor.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
457
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka