Bra sida för kallblodstravarhingstar?

Solvira

Trådstartare
Nån som vet nån sån? Vill betäcka mitt sto nästa år och vill gärna ha en som antingen står nära Uppsala eller går att få via semin.
:bow:

Gå in på sleipners hemsida och ring till avelsrådgivarna, såvida du inte har kallblodstravaren, då kan du få tag i hingstnumret där som kommer en gång om året. Annars går det att beställa hingstkatalogen från STC tror jag, där står alla godkända hingstar med, med statistik, omdömen och hingsthållare (oftast).

De allra flesta hingstar står på semin, men det kanske är transport du är ute efter? Närmast Uppsala har du väl Sala och Gävle där det kan finnas kallblodshingstar, vet inte vilka som kommer hamna var till nästa år bara, förutom på Hudik Stallion förstås.

Det finns inte så många i närheten av uppsala, men här är dom jag vet:

* Lykketinder - Sala
* Brännapål, Drillo - Tärnsjö
* Tand Troll, Svall Ivar, Qvadrigo - Östersund www.overbystuteri.se
* Bodbäckspålle - Ersmark www.stallbodback.mine.nu
* Aldermarin - Borlänge www.bjorkbackensstuteri.com
* Järvsöfaks, Skaffer Brunen, Järvsömolle, Guli Gutten, Elding - Hudiksvall www.jop.nu
* Lykke Gutten - Umeå www.lindegarden.se
* Lex Jon - Deje
* Lappe Troll - Norrbo (utanför Ludvika)

Nu är det ju inte säkert att hingstarna står kvar där nästa år. Vill du se bilder kan du söka på www.aln.se eller www.hesteguiden.com/bildebasen.html (klicka på BILDEBASEN, anvnamn: gjest, lösen: gjest, klicka på SEARCH, NAVN i rullninglistan, skriv in hästens namn och klicka på FIND (går ej att trycka ENTER). Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka