BRA selar?? billigt??

_Skifting_

Trådstartare
Japp.. har då fått reda på att jag har en så kallad "skitsele".. :grin:
så, nu letar jag efter en BRA sele att ha på shettisdamen...
hon har st. Ponny på allt, Maxad redan (3år gammal).

* Selen MÅSTE vara helsvart! (har svart och Lila som vår färg)
* Vill helst ha en brösta.
* Helst läder.
* Den ska hålla och funka bra till träning och tävling i Lätt klass.
* Den behöver inte vara helt komplett, har en svart baksele, huvudlag och tömmar redan...
* MAX 5000. kr... gärna mindre, men helst inte över.. kan sträcka på budgeten liiite om det kommer en SUPER sele..
* Har inget imot beg. men då måste jag ha märke osv så man kan söka efter den begagnad... :P
* får gärna ha bra anläggningsyta som passar just shettisar med deras dåliga läge...

Sv: BRA selar?? billigt??

Jag letar också sele till shettis... :)

Hittade en sida, www.driveout.se/selkammaren som har lite billigare selar. Har ingen aning om hur bra selarna är, men det är ju inte "skitselar" iallafall.

Någon som vet om de är prisvärda?

jag har en ideal harness som jag är otroligt nöjd över! Har absolut inget att klaga på. Sitter som gjutet på min shetlandsponny. finns att få tag på för ca 400kr billigare än på länken ovan.

svarar alla...
Tack för svar!!
Sidorna som presenteras ovan, har jag kikat mycket på!! ffa. Driveout..
Gillar deras selar, och priser!! :D
men skulle vela ha lite fler tips på var man hittar bra selar... eller det är dessa två som finns??

Släng ett öga på ebay, USA och England.

Mitt tips är att också kolla på tyska Ebay. Jag har köpt en sele därifrån till min B-ponny. Iofs i "indiskt" läder men modellen på selen är jättebra med anatomisk brösta. Jag betalade 1000:- för min sele och den ser inte ut som en EPAsele. Jag har kört med den i tre år nu och håller bra även för tuffare tag.

Hur funkar det och köpa från ebay om man inte kan språket. Är också i selletar tagen främst för parkörning. Men som även ska kunna användas för enbet. Dock långt dit än.

Liknande trådar

Körning Har lite småplaner på att ta upp körningen med min connemara. Han kördes när jag köpte honom av uppfödaren för 5år sedan men sen dess...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: agtatoon
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Ja jag är ute och försöker hitta lite billiga selar kompletta med brösta huvudlag tömmar och bakselen ska ingå. Maxpris 3000:-...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: majapia
·
M
Hoppning Kommer nu när jag snart fyller år få tillgång till lite pengar och för dem tänkte jag köpa en hoppsadel. Budgeten ligger runt 5000 och...
Svar
19
· Visningar
1 568
Senast: Mahogny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?