Bra schampo till vit svans??

N

nalle

Mitt sto pissar i sin vita svans vilket leder till fula missfärgningar som inte vill gå bort. Vilket schampo ska jag använda?

Skimmelschampo kanske? Det innehåller ju ofta blekmedel.

Har ingen skimmel själv men brukar använda linimentschampo som jag tycker fungerar bäst. :)

Blonderingschampoo för oss funkar underverk för kompisens häst i stallet :D
Har inte behövt använda något sådant på min dam då jag vill ha hennes svans mörk ett tag till (hon är en mörk gråskimmel)

Guuud så söööt :love: :love: :love:
Är oxå nybliven skimmelägare så tack för tipset!

Bara att hålla med. Det är jätterbra..Bara man inte blir rädd när hästen först blir lila..skratt...försvinner när man sköljer ur...Quick Silver.

Jodopax använder vi i vårt stall. Jag har ingen skimmel, men häst med vita sockor, jodopax innan tävling där gör susen! Finns ju alltid i stallet också!

clerasil mjällshampo funkar finemang ...var på ett dressyr stuteri och där tvättade dom hela hästen med clerasil :) så testa det :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
465
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg