Bra sadelmärken

Mirre

Trådstartare
Måste skaffa ny sadel åt pållan då hon växt ur sin.
Men vad är eg bra märken på sadlar?
Vill ju ha en i bra kvalite som kommer hålla länge.

Såklart ska den provas ut ordentligt men bra och ha lite koll

Sv: Bra sadelmärken

crates, longhorn, continental, premier, rocking R, Billy cook, circle y, dakota...

Finns det nåt märke som heter Circle L eller har jag bara blandat ihop saker o ting?!

Jag rider i en double c trailrider apache tror jag den heter,trivs bra i den.En "mellan dyr" sadel runt 9000:- ny.

Double C då?
Är det nåt att ha eller har jag kanske gjort en dålig affär?

// M

Double C är helt ok sadlar. Bra bom...men på de billiga varianterna är läderjobbet lite sämre och då pratar jag om Trail Apache, Nevada Fancy o.s.v. Double C har sen riktigt dyra sadlar också;)

Jag kollar lite på en Dakota basic roper. Är det en ok sadel? Är roper en bra typ av sadel om man mest rider ute i skogen?

*KL*

Hur ligger det till med Tex Tans och Court´s sadlar då?

//Gilly

Jag kollar lite på en Dakota basic roper. Är det en ok sadel? Är roper en bra typ av sadel om man mest rider ute i skogen?

Bara du ser till att sadeln passar hästen ska det inte vara nåt fel. Anpassningen är jätteviktig, men det vet du nog...;)

Finns det någon mer än Tumbleweed som säljer Dakota sadlarna? Har letat runt på halva internet känns det som...:smirk:

ska kolla bonanza och montana.

(hoppas tråd skaparen inte har något emot att jag är tråd snyltare...:smirk: )

Jag har en Premier reining sadel på g till min nordis, den låg bra på honom men ska prov rida den nästa vecka och se om den är bra även då. Det är en round skirt, kanske en maple. Har ni koll på om det finns många olika premier reining sadlar med round skirt, eller är det just maple? Är detta en bra sadel? Den är inte mycket använd och jag skulle få den för 10000kr låter det rimligt?

Det finns fler roundskirt Premier sadlar, Ringgold reiner, Diamond reiner, Rawhide reiner, Cowboy comfort, finns kanske fler?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
693
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 072
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar