Bra ritprogram

A

ang

... är det ens möjligt? Har ett Illustrator men vill ha nåt som är mera för att göra ritningar (hus etc) i. Vad finns för något? Nåt som är billigt alternativt gratis?

Har MaxOSX så det måste funka där.

Sv: Bra ritprogram

Du letar efter CAD-programvara. Jag har dålig koll på den marknaden, i synnerhet för macar... En annan sak som är intressant är vad du har för krav på att programmet. Det finns bland annat en plugin till Illustrator som klarar lite CAD:ande. Det är inte så billigt och inte jätteavancerat. CAD för designers, skulle man kunna sammanfatta det som kanske. http://www.hotdoor.com/ <-CADTools

Vad som finns på mac-marknaden har jag som sagt ingen koll på. Men en snabb googling på "cad mac free software" gav tex http://mac.softpedia.com/get/Graphics/QCad.shtml som åtminstone är rätt billigt och ser väldigt trivialt utm och ungefär två miljoner andra träffar. Du får väl ladda ned några olika och prova och se om du gillar något av dem. Vill du ha ett "riktigt" avancerat CAD-program får du säga till. Flera av dem har gratis prova-på-perioder, men kostar sen en hel del pengar om man vill köpa... Och de är nog lite kluriga att förstå sig på om man inte är van vid att cadda.

Nu när jag är lite mer vaken; är du ute efter att rita typ planritningar eller är det 3d-ritningar och prototypmodeller du är ute efter, förresten?

Planrita främst. Alltså hus med planering, samt el (!) etc.
Ska kolla ovanstående länkar också :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 133
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
579
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka