BRA regnkläder?

ameo

Trådstartare
Moderator
Finns det några riktigt bra regnkläder som håller barnen torra trots ösregn?
Jag har haft både billiga (köpta på Ica) och dyrare (Abeko) varianter och inget av dem håller barnen torra...

Var ska man leta och hur mycket ska man vara beredd att betala?

Sv: BRA regnkläder?

Vet inte om du har läst tråden jag startade för någon vecka sedan? Där står i alla fall en del om ytterplagg till hösten, kanske du hittar något bra där?Tråden hittar du HÄR

Tycker det är jättesvårt själv faktiskt. Vi har beställt regnkläder från Didrikson. Har ett par regnbyxor från McKinley (heter det så? Vad osäker jag blev nu) och så har vi en "slit-och-släng"-uppsättning med regnbyxor och regnjacka begagnad från en släkting.
Inget av plaggen är testade än av oss :D Så jag har inte så mycket att komma med i den frågan, återkommer under hösten ;)
Hoppas någon annan kan svara så länge :)

Mina barn har didrikson på sina och det har aldrig läckt igenom :)

Efter lite observation från föräldrar som vandrar med barn så har de flesta Didrikson.

Själv håller jag mig torr i fjällräven och haglöfs.

Jag håller med Squie om att Didrikson verkar vara vanligast bland utomhusglada föräldrar. Fast jag är inte så förtjust i de Didriksonställ som har tryckknappar i st f dragkedja i jackan, där kan de läcka. Som billighetsalternativ tycker jag ICA Maxis blå-och-neonställ faktiskt håller riktigt bra kvalitet.

Sen måste jag bara berätta om makens kommentar första gången han var med sonen i skogsmullegruppen: "Haha, ALLA barnen hade Didriksonkläder och alla föräldrarna någonting från Fjällräven/Haglöfs. Så stereotypt!" Fast sen påpekade jag att han ju själv hade en Haglöfsryggsäck och då var det inte riktigt lika kul med stereotyper mer...

När jag jobbade på förskola var Didrikson överlägset (även när ungarna la sig ner och rullade i vattenpölar) dock kommer jag inte ihåg vad de bästa modellerna hette.:)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
902
Senast: ameo
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 630
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024