Bra poddar

MissFideli

Trådstartare
Jag promenerade ganska mycket under min sjukskrivning nu och har fattat grejen med poddar :angel:
Men jag lyckas inte hitta fler bra.
Eller ja, jag har ett stort intresse av kriminalgrejer och har därför lyssnat uteslutande på mordpoddar. P3 dokumentär och i viss mån svenska mordhistorier. Men jag vill gärna att dom är autentiska och på svenska.
Här ni tips om bra ställen? Har en android, så iTunes funkar inte tyvärr :down:

Jag promenerade ganska mycket under min sjukskrivning nu och har fattat grejen med poddar :angel:
Eller ja, jag har ett stort intresse av kriminalgrejer och har därför lyssnat uteslutande på mordpoddar. P3 dokumentär och i viss mån svenska mordhistorier. Men jag vill gärna att dom är autentiska och på svenska.

Creepypodden :)

I brottets spår, finns två säsonger, Mordutredarna (mer om utredningsaspekten), Mordpodden (lite larvig men en del avsnitt är riktigt bra).

Har du testat SRs Vetandets värld och Klotet? Det är ju väldigt varierande ämnen, men ofta välproducerat.
SR har även Ridpodden som är riktigt bra med Lisen Bratt.
Sen lyssnar jag på läkarpodden (med Tilde de Paula), men det kanske inte är din grej?

Jag gillar historiepodden och p3-dokumentär. Även Stil, som man inte alls behöver vara modeintresserad för att uppskatta.

Sen lyssnar jag på mängder av bra träningspoddar, men jag antar att det är lite utanför ditt intresseområde?

Jag gillar historiepodden och p3-dokumentär. Även Stil, som man inte alls behöver vara modeintresserad för att uppskatta.

Sen lyssnar jag på mängder av bra träningspoddar, men jag antar att det är lite utanför ditt intresseområde?

Jaha, ja, träning är inte min kopp te direkt :laugh:
Historiepoddar borde ju dock vara det, så det ska kollas!

Jaha, ja, träning är inte min kopp te direkt :laugh:
Historiepoddar borde ju dock vara det, så det ska kollas!
P1 har också dokumänterer

Sen brukar det gå att lyssna på de poddar som finns på ITunes även om man har en Android telefon (inte alla kanske men många).

jag lyssnar på creepypodden:love: paranormalia, svenska mordhistorier UFOpodden ( Moa gammel, spännande om mystiska händelser inte speciellt alienorienterad) spöktimmen senare avsnitten, mordpodden, de dödas röster. Avsnitten har varierande kvalitet men gillar creepypodden bäst, joseffsons röst är så bra:up:

Har även snubblat över en mörk historia, död mans pod, övernaturligt, thrillerpodden och inside psycho.
Har dock inte hunnit lyssna på dem så jag vet inte om de är bra.

Berättarrösten är dock avgörande för mig, är den inte bra så har jag svårt att lyssna:meh:

Jag gillar saker som får mig på bra humör och piggnar till när jag är ute och går eller springer. Lyssnar på alla avsnitt av pp3 i P3, om samtidens kultur, kändisar,internetfenomen, relationer, intervjuer, roliga fakta, prat om precis allt mellan himmel och jord och intressanta diskussioner och framförallt massor av glädje. Programledarna är bara för underbara <3 Sen gillar jag Tankesmedjan och nya favoriten är Lilla drevet, den poden gör mig glad och väcker tankar, satir och humor om omvärlden och precis allt dom kan komma på. P1 dokumentär är också bra och alla intervjuer som finns i sverigesradio play programmet "Elfving möter" och "Söndagsintervjun" i P1.

Jag gillar Spår! Även Rättegångspodden men eftersom det är material från riktga rättegångar kan ljudkvalitén vara lite dålig emellanåt. Jag lyssnar lite på mordpodden men tycker den är sådär, framförallt för att jag tycker manuset kan vara krystat och det journalistiska arbetet blir bristfälligt ibland.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
947
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 244
Senast: Keb71
·
Samhälle Jag önskar tips på bra poddar/poddavsnitt som rör hbtq-frågor, då främst som rör hbtq-rättigheter i historien, gärna Europa under tidigt...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: macbeth
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i en riktig podd-torka. Det finns ju huuuur mycket bra poddar som helst så jag tror knappast jag hunnit igenom dem alla...
2
Svar
35
· Visningar
2 489
Senast: zaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar