Bra poddar

Svenska poddar jag gillar, mer humor än krim men tänker att jag tipsar ändå:
- Ronden (läkarpodd men intressant för alla med någon form av intresse för sjukvård/psykologi)
- På minuten (klassisk radiolek, flamsigt men väldigt kul om man är lite språknördig)
- Spanarna (filosofiskt, ofta med mycket humor, krönikor i radioformat)
- Snedtänkt med Kalle Lind (väldigt nördigt och underhållande om obskyra ämnen)
- Fördomspodden (Café-journalist kastar fördomar på kändisar och ser vilka som fastnar. Oväntat bra)
- Värvet (Bra intervjupodd)
- P1/P3 dokumentär

Jag använder Podcast Addict till Android. På engelska och kräver lite "appvana" mer fungerar väl när man väl hittat rätt bland alla inställningar.

Jag gillar saker som får mig på bra humör och piggnar till när jag är ute och går eller springer. Lyssnar på alla avsnitt av pp3 i P3, om samtidens kultur, kändisar,internetfenomen, relationer, intervjuer, roliga fakta, prat om precis allt mellan himmel och jord och intressanta diskussioner och framförallt massor av glädje. Programledarna är bara för underbara <3 Sen gillar jag Tankesmedjan och nya favoriten är Lilla drevet, den poden gör mig glad och väcker tankar, satir och humor om omvärlden och precis allt dom kan komma på. P1 dokumentär är också bra och alla intervjuer som finns i sverigesradio play programmet "Elfving möter" och "Söndagsintervjun" i P1.

Tack för tips! Hade tappat bort Tankesmedjan i senaste bytet av telefon. Lilla Drevet, PP3 och Söndagsintervjun läggs till i samlingen :up:

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
947
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 244
Senast: Keb71
·
Samhälle Jag önskar tips på bra poddar/poddavsnitt som rör hbtq-frågor, då främst som rör hbtq-rättigheter i historien, gärna Europa under tidigt...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: macbeth
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i en riktig podd-torka. Det finns ju huuuur mycket bra poddar som helst så jag tror knappast jag hunnit igenom dem alla...
2
Svar
35
· Visningar
2 489
Senast: zaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar