bra paddar?

starcraft

Trådstartare
Jag tänkte skaffa mig nya paddar att ha till benen, men undrar vilka som är bra att rida i då jag tröttnat på de vanliga(skumgummi med textilöverdrag)? Någon som har tips på några bra?

tacksam för svar!

Sv: bra paddar?

jag gjorde en likadan tråd för någon dag sen, kolla den!

eskadrons och mias var f ö det som rekommenderades.

:bow:

Jag som till och med sökte innan för att hitta svar, men jag måste ha missat din tråd, men men tack ändå!

Jag använder Eskadrons "ribbade" ridpaddar, Börjes vita bomullspaddar o Mia's ridpaddar med teddyinsida.
samtliga tunna, smidiga o mkt bra.

Håller med Piggis. Precis dom 3 som du räknade upp är dom jag använder mig av osså. Gillar dom alla mkt. :love: :love:

Eskadrons e oslagbara!
Bra tryckutgämning och är lätta att linda med!

Jag använder endast Escadrons, sedan jag först "upptäckte" dom...finns ingen motsvarighet!!!

Jag har några ribbade men jag vet inte vad det är för märke på dem, de är bra i alla fall, enkla att linda med, smidiga och bra helt enkelt. Gillar också Eskadrons Climatex paddar (mina påminner lite om de) samt Mias paddarna också.

Har också tröttnat på de med skumgummi/textil över. De är bara klumpiga och svåra att få bra runt benet tycker jag. Kanske ska testa Eskadrons då?

*halvt knapplån*

Vilka av Mias paddar har ni?
Jag köpte en omgång på Aubiose, men har inte använt dem än. De känns dock ganska sladdriga och jag funderar på om de kanske är för tunna så att du lätt knölar sig?

Dessa är vita med dm-stora quiltrutor, kostade 49:- för bakben och 39:- för framben om jag inte minns fel. Är de bra?

De jag har från Mia's e typ cremefärgade, är ganska tunna o har "teddyinsida". Finns för både fram- o bakben. Kostar typ 60 kr/paret för fram & 70 kr/paret för bak. Finns i de flesta affärer vad jag sett.
Lagom tjocka o mkt smidiga att linda med!

Jag är för snål för att köpa Eskadronpaddar men jag har Hööks kopior och dom är alldeles utmärkta.

Elektron skrev:
Jag är för snål för att köpa Eskadronpaddar men jag har Hööks kopior och dom är alldeles utmärkta.
Är det dom vita ribbade Showmaster eller Showpower eller vad de nu heter? :o
Isf har jag de med och gillar dom!

Jag tror att vi köpte våra inne i globen.
Har du kollat på Mg;s?
Eller den nya hästsportaffären hos oss? Om de inte finns där kan man iallafall beställa hem dem därifrån tror jag.

Eskadronpaddarna är super :)

Tican: vet inte om eskadronpaddar finns i ponny? Jag har köpt mina på Börjes, finns nog rätt många affärer ändå som säljer deras paddar.

Är inte dom rätt korta??
Jag menar dom går väl inte ändå ner över kotan, eller?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18