Bra optiker?

morris

Trådstartare
Jag är vilse i optikerdjungeln...

Jag behöver sannolikt nya glasögon. Så långt är allt tydligt. Men sen då? Det finns ju sjuttioelva olika optiker att välja mellan! Hur vet man vilka som är bra? Vilka man kanske ska undvika? Vad skiljer egentligen mellan de olika kedjorna? Google var osedvanligt osammarbetsvilligt. :cautious:

Har kloka Buke några råd? Eller är det så enkelt som att alla optiker (kedjor) kan klassas som lika bra?!

Jag brukar fråga vänner och bekanta om deras erfarenheter. Men mycket beror ju på vilka optiker som är anställda just för stunden, så jag tror att det är svårt att dra några slutsatser på gamla erfarenheter.

För stunden går jag till en av lågpriskedjorna, för att jag helt enkelt inte har råd med nåt annat. Och min urvalstaktik är att börja med att prova bågar och köpa hos den optiker där jag hittar bågar jag gillar.

Fiffig urvalstaktik! Börja baklänges så att säga.

De flesta jag frågat har beställt glasögon på nätet, så det där med att fråga runt har tyvärr inte hjälpt alltför mycket.

Jag tänker mig att alla optiker bör vara lika bra på synundersökningar och även ha likvärdig kvalité på sina glas, men huruvida det stämmer eller inte har jag gått bet på...

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 299
Senast: LovingLife
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar