rostad
Trådstartare
Har äntligen fått gubben min att bli intresserad utav hästar, självklart blev ju valet att rida western. Han har ridit lite på några utav mina hästar, men kommer snart börja rida western på lite mer allvar genom en kunnig person med den typen utav inriktning. Saken är att han börjar allt mer och mer prata om att skaffa sig en egen häst. Nu är western inte min direkta inriktning och jag låter honom inte själv få välja häst, då han mer lutar åt en het och flashig hingst än en lugn och trogen valack.
Så vad bör man tänka på när man ska leta upp en snäll westernhäst? Vilka raser har bäst temperament? Nu vet jag att det är väldigt individuellt beroende på individ, men det är ett bra att ha något sådär hum om det hela. Det skall inte vara något Kallblod eller Varmblod, det ute slutes helt. Utan mer åt kanske Quarter, Paint osv. Kom med förslag, tips och idéer.
Så vad bör man tänka på när man ska leta upp en snäll westernhäst? Vilka raser har bäst temperament? Nu vet jag att det är väldigt individuellt beroende på individ, men det är ett bra att ha något sådär hum om det hela. Det skall inte vara något Kallblod eller Varmblod, det ute slutes helt. Utan mer åt kanske Quarter, Paint osv. Kom med förslag, tips och idéer.