Bra nattlampa - Spöka från Ikea?

Soapbubble

Trådstartare
Vi köpte en Spöka lampa för 3 år sedan. Då hade den sladd och behövde inga batterier. Nu behöver vi en till nattlampa, men jag läser på Ikeas hemsida att laddare/transformator ingår ej. Bilden visar en sladd, så jag blir osäker vad gäller. Så har någon köpt en Spöka lampa nyligen som kan upplysa mig om Spöka går på elnätet eller batterier.

Jag tar också emot på förslag på andra ganska ljusstarka nattlampor med sladd. De flesta lampor verkar vara batteridrivna. Vem orkar byta batterier? Speciellt miljövänligt kan det inte vara heller.

Sv: Bra nattlampa - Spöka från Ikea?

Vi köpte en Spöka lampa för 3 år sedan. Då hade den sladd och behövde inga batterier. Nu behöver vi en till nattlampa, men jag läser på Ikeas hemsida att laddare/transformator ingår ej. Bilden visar en sladd, så jag blir osäker vad gäller. Så har någon köpt en Spöka lampa nyligen som kan upplysa mig om Spöka går på elnätet eller batterier.

Jag tar också emot på förslag på andra ganska ljusstarka nattlampor med sladd. De flesta lampor verkar vara batteridrivna. Vem orkar byta batterier? Speciellt miljövänligt kan det inte vara heller.

Jag har sådana här LED, med liten strömbrytare på ena kanten, tycker de är toppen.

46-241_s.jpg
46-242_s.jpg

Nattljus

Ger ett behagligt nattljus i barnrum, korridorer, sovrum m.m. Högeffektiv LED-lampa som drar lite ström, 0,5 W.
Lång livslängd. 230 V. 24,90 kr

Det handlar väl bara om att man får köpa sladd och transformator separat? Vi har två st och de har båda sladd och går således på el.

:confused:
Såhär står det på IKEA (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70150982/)

Bra att veta:
Rekommenderas från 3 år.
Ljuset ändrar färg - tryck på strömbrytaren för att låsa ljuskulören.
Lyser 4-5 timmar om batteriet är full uppladdat.
Transformator/laddare medföljer.
Lysdioderna är ej utbytbara, brinntid ca. 50.000 timmar.
1 st uppladdningsbart AAA 3,6V NiMH batteri medföljer.

Vi har en av varje modell. Funkar utmärkt.

Jag är uppenbarligen inte läskunnig :laugh: Är det ok att skylla på snömos i hjärnan pga amning?

Tack för hjälpen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar

Tillbaka