Bra linement?+ Vad är cedar Oil?

Arabis

Trådstartare
Söker ett linement, som ni testat med verklig effekt.
Behöver öka genomblödningen på/ i en has så mkt det går.
Brukar inte använda linement så ofta så jag vet inte vilka som ÄR bra.

Sen en annan fråga, vad är Cedar Oil? Ngt linement? Står inte så mkt på deras flaskor.

Sv: Bra linement?+ Vad är cedar Oil?

Cedar Oil är ett blister som man inte bör använda utan att ha erfarenhet av att blistra, och helst då i samråd med veterinär, tills man lärt sig.

Ett bra liniment för genomblödning i mitt tycke är Deep Active, från Emin, eller Speedway Leg Paint, beror ju lite på vad det ska användas till?

ceder oil bör du inte amvända om du inte har erfarenhet ..det kan skada mer än att hjälpa.
Använd istället speedway eller radital värmesalva.

Är det verkligen inte fler som använder linement?
Det är väl bra iofs, för jag tror inte det är så ofta som verkligen det behövs..
Men fortsätt gärna tipsa gärna om det som NI märkt ger effekt.

Hejsan
Jag använder kylliniment efter arbete och värmande liniment t ex blue lotion vid behov. Om du vill öka blodcirkulationen lokalt kan du massera in linimentet för mer effekt men allt beror på vilket problem du vill lösa.
mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka