bra, långa tyglar...

T

thyrniròs

kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?

Sv: bra, långa tyglar...

thyrniròs skrev:
kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?

Hmm kolla på Hööks om det finns några tyglar där, finns ju en hel del:idea: Jag köpte därifrån och köpte sedan hakar därifrån som jag satte fast i spännerna så fick man hakar där:idea: Väldigt bra och funkar jättebra:P

Älskar smala flätade tyglar. Kände på Hööks och de kändes vassa och inte alls sköna

Anne-Marie Östbye har jättefina, det är hon som syr Isafold Safir. Vill du så kan jag leta upp hennes telefonnummer och PMa. Även de som säljer spansk och portugisisk utrustning brukar ha fina kandartyglar, de är släta utan stroppar.

OA

Hon har 0302-361 46
Kanonfina tyglar och precis som man vill ha dom!!
Flätade tyglar kan kännas lite vassa i början, bara att smörja flitigt och framförallt använda dom, då mjuknar dom fort!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Esmeralda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Shaggy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 593
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 364
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras