Bra kombination, vad tror ni?

Sv: Bra kombination, vad tror ni?

Naaaaw..okej okeeej..förlåååt..du var ju ljuvlig:love:

Har väl bara haft dåliga erfarenheter när jag växt upp..förlåt lilla goding!

mellan eller storpudel. Intelligenta, lättlärda ofta allergivänliga hundar som klarar att hänga med på en ridtur. Klipp ner pälsen så är det inga problem i stallet.

Hade jag inte redan en schäfer skulle jag lätt kunna tänka mig en nedklippt storpudel. Ballare hund får man leta efter!

Tollare har alltid legat högt påmin drömhunds lista. men dom kräver väl en hel del motion och framförallt stimulans?Med det menar jag utöver dagliga promeander, träning några dagar i veckan och agility så småningom?

Ja, pudlar verkar ha underbara personligheter. Mellan eller dvärg i så fall, storpudeln tilltalar inte mig utseendemässigt..

Dansk/svensk gårdshund?

Mellan 30-38 cm beroende på kön.
Tuff o tålig, men inte ettrig
Ingen krävande pälsvård
Robust men smidig
Passar till agility, lydnad eller vad du vill
Älakar att jobba men kan slappa en dag eller 2
Passar i stall o med andra djur
Ej skällig, men larmar m. skall
Orkar springa med på ridtur

picture.aspx

picture.aspx

picture.aspx

Ja, pudlar verkar ha underbara personligheter. Mellan eller dvärg i så fall, storpudeln tilltalar inte mig utseendemässigt..

Jag har en dvärgpudel och det är en helt otrolig ras. En glad, positiv och aktiv ras. En bästa vän, helt klart.
Håller med om det vissa sa att jag skulle heller aldrig ta en blandning av dessa raser du skrev. Hellre en renrasig. För många raser i en hund är en så otroligt stor chansning.

Varför inte en Welsh springer spaniel? Härliga hundar tycker jag =) Passar nog ypperligt som stallhund med.

:eek::eek::eek::eek:
Aldrig aldrig aldrig att jag ens skulel fundera på den där blandningen.

Sheltie, en underbar ras (har två själv) men har du otur så har dom avlat på en rädd/nervös sheltie (vilket det tyvärr finns gott om).
Men jag blir bara livrädd om detta skulle korsas med jack russelns skärpa. :eek: Och lägg på JR och pudelns energi. Ja jisses vad fel det KAN bli!
Sedan kan det ju givetvis bli kanonbra hundar också. Men jag hade aldrig vågat.

Har en Welsh... :love:
Han älskar att vara i stallet och hålla på med agility och sånt.. Men man ska ju helst ge dem ett jaktsubstitut, eftersom de är fågelhundar, och typ blodspåra med dem.. Det kan ju vara lite krävande. Annars är de underbara monster.. :P

Ja, det är klart, men tror nog det går bra med lite apporterning och vanligt spår med, bara dom får använda hjärnan lite =) Man behöver ju inte länsa ICA på blod och klena med det haha. Även om det självklart är otroligt givande för hunden.

Sant.. OM man apporterar på rätt sätt. Både på land och i vatten. Känner allt för många understimulerade som utvecklar både det ena och det andra... >_<

Ja herre gud det får ju inte vara att apportera en boll en halvtimme. Utan korrekt "jaktapportering" med dummie eller något dött djur.
Annars blir det ju bara ett stressbeteende till slut.

Ja men eller hur, den där lömska bollen förstör för många fina hundar.. ;_;

Ja, det värsta är när det gör över från bollen till pinnar, stenar, ja allt som möjligtvis kan röra sig! Träffade på en border collie en gång, han stod enbart och stirrade på ens fötter, släppte inte blicken och liksom hoppade med medans man gick som om han vallade ett får. Men nej, han väntade på att man skulel råka sparka till en sten. Stackars hund :(

Okej, då kanske jag inte ska ha en welshare..då kräver dom nog mer än jag kommer ge den..tyvärr..Man vill ju ha en vovve som trivs och inte blir understimulerad!

Usch jaa..bordercollies är jättefina, men som ni säjjer, har sett allt fr många som är ihjälstressade för att dom bara har fått leka med bollar/stenar/pinnar..Nä, en sån skulle jag skaffa om jag hade nåt den kunde valla, aldrig annars, stackare:(

Har bara träffat en dansk/svensk gårdshund, och hon var övertrevlig!Duktig på agility var hon oxå!

Men är dom inte som jack russels, lite bjäbbiga, stirriga och överallt typ? det är kanske bara för dom har lite samma utseende som man tror att dom är så?
Enligt dej verkar dom ju inte alls vara "terrieraktiga" och det är ju positivt:)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 092
Senast: Farao
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 622
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka