Bra klippmaskin till bra pris?

Krans

Trådstartare
Har ni några tips?Gäller ponny som måste avpälsas! H**ks? J**a? Hittade bara gamla trådar om detta.

Jag klipper shettis med Hööks billiga, funkar helt ok. Hästen blir av med pälsen och det ser inte allt för hemskt ut:p

Funderar på att prova Julas nästa gång.

Har beställt hem en globus batteri maskin. Var billigare än julas, tystare och lättare. så hoppas bara den klarar av fjordingen..
Bara klippt kortpälsade hästar tidigare och kommer nog bli fler sånna i framtiden. Så får väll ta fjordingen i etapper :p.

Moser Avalon! Köpte en sån förra året och är hur nöjd som helst. Hittills använt den till att helklippa shettisar med björnpäls och det fixade den utan problem. Den är batteridriven och det är supersmidigt att slippa sladden. Tyst och prisvärd är den också.

Moser Avalon! Köpte en sån förra året och är hur nöjd som helst. Hittills använt den till att helklippa shettisar med björnpäls och det fixade den utan problem. Den är batteridriven och det är supersmidigt att slippa sladden. Tyst och prisvärd är den också.
Jag hade en sån och den orkade inte ens ett halvt litet drag på vår shettis. Dessutom slipper du ju inte sladden helt utan får även kånka på ett batteri. Annars var jag supernöjd med min för att ta huvud och ben på min stora även om det gick lite trögt på benen..

Jag har provat både Hööks och Julas och jag måste säga att Julas har funkat alldeles utmärkt. Faktiskt en riktigt bra maskin med tanke på priset.

Jag har haft Julas maskin i flera år, mycket nöjd! Får ju dessutom lätt att få reservdelar till om något går sönder. Perfekt.

Även jag har Julas maskin och tycker att den fungerar kanon. Helklipper min ponny en gång om året och till det fungerar den utmärkt.

Jag har haft min från Jula i ett år nu, klippt luddiga ponnys :) jättenöjd med den, blir inga ränder :) låter en del men fungerar väldigt bra!

Har haft min Julamaskin i fyra-fem år. Klipper mycket och har lurviga ponnier. Det låter mycket men klipper riktigt bra. Hööks billiga skär (179:-) passar dessutom. Verkligen en prisvärd maskin!

Har beställt hem en globus batteri maskin. Var billigare än julas, tystare och lättare. så hoppas bara den klarar av fjordingen..
Bara klippt kortpälsade hästar tidigare och kommer nog bli fler sånna i framtiden. Så får väll ta fjordingen i etapper :p.

Hur blev det med globus-maskinen?
Jag funderar på att köpa en mindre trimmer för ben och ansikte, tror ni det funkar med hundtrimmer till en irländsk häst som har samma typ av päls som en westie-terrier? :angel:

Hur blev det med globus-maskinen?
Jag funderar på att köpa en mindre trimmer för ben och ansikte, tror ni det funkar med hundtrimmer till en irländsk häst som har samma typ av päls som en westie-terrier? :angel:
Till mindre behårade hästar så fungerar den finfint :), till fjording med björnpäls så är den mindre effektiv. Speciellt när man inte tvättat :angel:.
Men den är väldigt trevlig :), kommer åt ordentligt överallt och är lätt i ha den :).
Sen kan man ju alltid köpa till andra skär, dessa är keramiska (tror jag) vilket inte var så bra enligt sliparen, Men mosers skär passar också och de ska vara super bra :).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
180
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025