Bra hundbädd?

Lisalei

Trådstartare
Har sen valptiden en tunnare bädd från Scruffs, men som blivit knölig efter tvättar. Köpte en biabädd men hunden vägrar kategoriskt att ligga i den.
Vill ha en som ger stöd till hunden, utan kanter och som tåls att tvättas. Hunden är stor så den behöver finnas i större modell.

Har ni några tips? Vad har ni för bädd till era?

Har sen valptiden en tunnare bädd från Scruffs, men som blivit knölig efter tvättar. Köpte en biabädd men hunden vägrar kategoriskt att ligga i den.
Vill ha en som ger stöd till hunden, utan kanter och som tåls att tvättas. Hunden är stor så den behöver finnas i större modell.

Enda jag kan tänka på är madrasserna med memoryfoam. Har till våra hundar, 60-70 kg tunga. Har, förutom det medföljande överdraget, köpt drapålakan och även sytt egna överdrag för att lättare kunna tvätta ofta.

Vi har bia, för jag tycker de är bäst och hundarna gillar dem. Förra hunden fick en gammal tempurmadrass ihopvikt :meh::D

Har ni testat att lägga en filt eller kudde i biabädden? Det kan ju vara det här läder/galonmaterialet som hunden inte gillar känslan av och då kan en kudde hjälpa. Sambons labbe ligger inte i sin biabädd om hon inte har sin kudde emellan.

Har ni testat att lägga en filt eller kudde i biabädden? Det kan ju vara det här läder/galonmaterialet som hunden inte gillar känslan av och då kan en kudde hjälpa. Sambons labbe ligger inte i sin biabädd om hon inte har sin kudde emellan.
Ja vi har provat både hans fäll (som han ligger på om den är på golvet), filtar och täcken, utan framgång... tror det är kanterna som är felet eftersom han nästan alltid ligger utsträckt när han sover.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
881
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 022
Senast: Keb71
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 765
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka