Bra hingst till Irco Marco sto

P

pialotta

hej - jag bara velar, är sån amatör...

har en Irco Marco-Jovialmärr som skall betäckas men jag har så svårt att besluta mig, någon som kanske vill ha ett ord med i beslutet?
Hon är 168 minst, 8 på typ, 8 på h-h-b och 8 på benen. Halsen är lite rak bogen kunde varit mer liggande, korset kunde varit rundare, ryggen är inte kort. Kanske lite svårt att räcka över de internationella oxrarna.
Hingsten skall stå i Sverige, inte vara för gammal.
Mina kandidater är utan inbördes ordning Jaguar Mail, Tornesch, Empire, Hip Hop
Andra goda förslag? Välkomnar argument för/emot ovan nämnda hingstar.

Någon som vill ta bollen?

Sv: Bra hingst till Irco Marco sto

nu vet jag ju int ehur ditt sto ser ut riktigt du skrev aldrig om hon var grov eller ädel men med den stammen antar jag att hon är åt det grövre hållet.
Själv valde vi Cardento till vårt Irco marco sto iår. Men då du vill att hingsten ska stå i sverige så är han troligtvis inte aktuell för dig. Dem hingstar du valt är kanske inte några jätteförädlare men ditt sto kanske inte är så grov vad vet jag
Santa Cruz kanske kan vara nåt annars?

oj hur kunde jag missa en bruksprovsvinnare med 9-10 i hoppning?! Och tillrågapåallt med den underbara Retina en bit bakom... Bra dräktighet och levande-föl-avgift...
Tack för tipset!!

just nu är Alligator Fontaine hetaste kandidaten. En sån cool kille han är!

Dem hingstar du valt är kanske inte några jätteförädlare men ditt sto kanske inte är så grov vad vet jag

Empire är väl en förädlare om någon med 45% fullblod i sina ådror. Jag kan starkt rekommendera honom om stoet ej är så ädelt, jag har själv använt honom till ett stort grovt sto och gör i år om den kombinationen då jag fick ett ädelt mycket fint föl.

Kul att höra att Empire ger ädla föl! Han verkar ju vara en ypperlig tävlingsindivid också.

Eftersom hon resorberade sent i dräktigheten sist blev det levande-föl-avgift som fick avgöra, så det blir Santa Cruz. Inga fula fransmän i år...

Vaa?! Fula fransmän! :-D tur att mitt sto är så liten o näpen o fruktansvärt söt haha! Santa Cruz är ett bra val tror jag, MYCKET trevlig individ som både rör sig o hoppar bra, snygg med :)

"fula fransmän" hehe :rofl: ja int e di vackre krokodillen o jägaren. S C är eg inte så vacker han heller, men jag får hoppas att detta blir bra. Fick lite Ågren, hörde andra åsikter igårkväll när det var försent...

Jag tycker AF är jättefin! :D
Även SC men vackra är de ju kanske inte förståss :angel:

PMa gärna om vad det var för andra åsikter du fått höra?
*nyfiken*

jag vill också veta va du fick höra :)

SC är fin, synd bara att han inte gjort mer än han har just nu!

Åsikterna har jag glömt nu - hälsade på S C på Strömsholm idag - och han är en fin kille. Stor, mycket utstrålning, vänlig uppsyn, stilig. Kom tvåa i Lilla grand Prix rundan, han hoppade riktigt lysande. :D

Liknande trådar

Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 068
Senast: sun69shine
·
Avel Det finns ju så många fina hingstar, skulle vara intressant att höra vad ni tipsar om för hingstar till vårt sto. Hennes stam; Irco...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: barbarella
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 576
Senast: SeagirlM
·
C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 286
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix