Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När börjar man känna att man är en bra förälder? Ibland har man såna skuldkänslor och tankar så man börjar gråta....... Men jag antar att det är normalt att känna så i början
jo så tänker jag med. att det är för att man är nybliven förälder.
det var ju inte ens planerat,,,,jag å sambon tänkte på abort men jag tänlte om och förklarade hur ja kände inför att ta död på en levande människa. så vi bestämde oss för att behålla loke.....vi älskar vår son och hoppas att de känslorna försvinner.......
Mina pinsamma psykbryt på yngste sonen sker när jag är stressad och den äldste samtidigt tjatar till förbannelse. Då biter jag hårt i yngste sonens napp . Det är som en liten krafturladdning från min sida, och det hjälper bra. Det är pinsamt att få sådana bryt, jag känner mig så dålig
jag kan ibland känna att ja bara vill ifrån, bara för en liten stund. några minuter bara. då känns det bättre när man kommer tillbaka.
jag kan ibland känna att ja bara vill ifrån, bara för en liten stund. några minuter bara. då känns det bättre när man kommer tillbaka.
Jag tror inte att det är någon tidsfråga. Man känner sig som en bra förälder när man har bra självkänsla och ställer rimliga krav på sig själv.
Dina självtvivel...har de med dålig självkänsla att göra? Eller handlar det mer om tvivel på din livssituation rent allmänt?
I någon annan tråd har du skrivit om baby blues. Kanske är dina skuldkänslor tecken på att du har hamnat i en depression?
Jag hade oxå baby blues efter min son fötts. Tårarna bara rann. Det höll på i ca tio dagar. Men jag kände mig inte som någon dålig förälder. Jag blev bara så sorgsen över allt hemskt som finns i världen, och kände mig så oerhört gripen av hur värnlös en liten bebis är.