Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En grej till som är väldigt bra att de är olja. Ca 1-2dl om dagen.
Vet inte vilken olja som är bäst, vi har Kraffts men det kanske funkar lika bra med typ vanlig matolja?
Till skillnad mot halvblodsstona där man springer förbi med mathinken och tappar lite i krubban och de rullar fram
Japp, precis, sojamjöl.
Jo jo men enligt veterinär så skulle man ge Rehab i 3 veckor typ så skulle det synas resultat iaf..Sen hur bra det funkar på min vet jag ju inte...Jo men jag har börjat ge han groov nu också samt korn betfor och luzern. Olja mineraler osv. Har inte vågat ge han havre än vet inte om han blir hel galen på de? eller va tror ni?
Prova att ge Steel Joint mineraler, brukar hjälpa mot dåliga hovar...Okej han har gått på bete men har fått ta in han nu för han har tappat skorna 1000 ggr och hovslagaren sa att han FÅR INTE tappa nån mer sko nu för han e så trasig i fötterna.
Varför ger du inte havre? Jag har haft flera fullblod och de har gått på banan allihop. Där är de vana vid stor havregiva och blir inte "hetare" för det. Som jag har förstått det så är inte kornkross ett bra hästfoder då de tydligen inte tar upp energin som de ska. Enligt Kraffts rådgivare ska en kraftfodergiva till häst som mest bestå av 25% korn och 75% av t ex havre. De blir heller inte rundare av korn än av havre enligt denna rådgivare.
Att ha ett fullblod brukar inte vara en billig erfarenhet när det kommer till utfodring iaf....
Tycker ju han ser för hemsk ut nu, alldeles för tunn! men jag hoppas han lägger på sig lite hull snart!!
Så ni tror inte jag behöver ge groov då om ja ger havre+korn + luzern + betfor.. jag ska prova med detta återkommer med info om hur det går
Tack tack