Sv: Bra foder!
SOm någon annan redan sagt skulle jag kolla tänderna.
Men hur gammalt är fölet och hur är han i hullet? Finns ett gammalt talesätt som lyder att om stoet är magert och fölet runt så mata fölet för att få hull på stoet. Vissa ston ger precis allt de har till fölen - och allt de får, och stoet ser ut som en spjälstaket medan fölet ser ut som en fotboll. Ger man stoet mer mat blir fölet trindare men stoet ser likadant ut. Man kan hälla mat i de stona så det ramlar ur öronen på det, men det fastnar inte.
Genom att tilläggsfodra fölet så diar det mindre, och mamman får en chans med hullet. Men beror ju på vilken ålder fölet är, om det klarar att tillskottsfodras (med annat än mjölkpellets) än.
Jag gillar Krafft Rehab! Läser man innehållet och värdena imponerar det inte. Men det måste vara något med upptaget i det, för jag har flera gånger använt det med närmast mirakulösa resultat hullmässigt. Både genom att lägga det ovanpå, och genom att byta XX MJ och SRP från något annat mot samma mängd från Rehab och fått viktuppgång (trots samma värden i totalfoderstaten). Ska ju vara magsnällt med. Så det skulle jag absolut prova om jag vore du - inget hindrar ju att det ger både det och något av det andra du tipsats om.
Och så om du kan - mata fölingen om den är trind =)