Bra foder till fällande katter

B

Busig

Har två innehuskatter. Dom fälle otroliga mängder med hår och vi börjar tycka att dom fäller lite väll mycket.

Så då har vi tänkt att vi skall lägag lite mer pengar på ett bra kvalitetsfoder istället för att köpa dom "vanliga" billiga sorterna som whiskas/pussi etc.

Vi Har en hund/katt butik i vår by som tydligen sälje bland annat Royal Canine och Hills kattfoder.
Är det något att testa?

Finns det något foder som är bättre än andra när det gäller pälsfällning?
Och vad kostar dom olika fodren ungefär?

Tjänar man på att köpa ett dyrare foder (dvs blir dom mer mätta av tex Royal Canine?)

Sv: Bra foder till fällande katter

Jag skulle rekomendera att du går in på Royal Canins hemsida, www.royalcanin.se, då på startsidan kommer det upp Utfodra din katt, tryck på den, sen trycker du på kattmatssäckarna som kommer upp där det står Hitta rätt produkt.

Hoppas det hjälper!

Specifiks Eicosa är ett foder som är jättebra till fällande
katter och till katter med allmänna problem med hud och
päls.

Kolla efter foder med hög protein- och fetthalt tex. Eukanubas vuxenfoder. Du kan "boosta" lite genom att ge tillskott av B-vitamin och fiskolja också.

Om man väljer att ge katterna Hills, Eukunuba/Iams,Royal Canin, Specific m.m. spelar egentligen ingen roll då alla dessa foder är bra foder.

Så enklast är att be dom i djuraffären om smakprover och se vilka katterna gillar bäst.

Om man väljer att ge katterna Hills, Eukunuba/Iams,Royal Canin, Specific m.m. spelar egentligen ingen roll då alla dessa foder är bra foder.

Så enklast är att be dom i djuraffären om smakprover och se vilka katterna gillar bäst.

Fast de olika märkena har ju som regel en mängd olika varianter och har katterna tråkiga pälsar brukar det vara viktigt med iaf hög fetthalt.

I ock för sej... men går man från matbutikernas sortiment till det bättre sortimentet så brukar det oftast räcka med standard maten till att börja med....

Bara en notis, mina katter har ingen "tråkig päls" utan fäller bara extremt mycket.
Dom har alltså fin päls förutom att dom fäller alltså.

Men hur hög skall fetthalten vara normalt sett då?

Specifiks Eicosa, heter märket så eller?
Får man tag på det i vanliga djuraffärer eller?
Hur mycket kostar det cirka?

Gjorde testet och fick upp indoor 27. Den vi kikat lite på.
Är det någon som an rekomendera den?

Bara en notis, mina katter har ingen "tråkig päls" utan fäller bara extremt mycket.
Dom har alltså fin päls förutom att dom fäller alltså.

Men hur hög skall fetthalten vara normalt sett då?

Specifiks Eicosa, heter märket så eller?
Får man tag på det i vanliga djuraffärer eller?
Hur mycket kostar det cirka?

Mycket fällning ingår i min definition av tråkig päls. ;)

Gjorde testet och fick upp indoor 27. Den vi kikat lite på.
Är det någon som an rekomendera den?

RC Indoor 27 lär inte utföra något underverk mot dina katters pälsar. Innehåller väldigt lite fett och protein så inte mycket lär hända.

Om du har siktat in dig på RCs foder lär dessa varianter göra störst nytta:
- RC Skin care 33
- RC Fit 32
och kanske RC Beauty & Care

Hehe okej, då har dom tråkig päls enligt din definition men inte enligt min. ;)

Okej får kika på dom istället då.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 388
Senast: Tiffany
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
20 397
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama