Bra färdigtfoder

gaski

Trådstartare
Vill ha tips på bra färdig foder som innehåller "allt" hästen behöver, så man inte böver tillsätta en massa minneraler osv (dock ej pelletrerat då jag är rädd för foderstrupsförstoppning).

Är intresserad va hestekrafft, men de finns ingen återförsäljare i närheten av mig och de blir rätt dyrt att beställa. Finns det något liknade foder som är lika bra och inhehåller nästan samma som hestekrafft?

Så tips på bra färdigtfoder önskas!

Sv: Bra färdigtfoder

En häst ska inte ha "allt" genom kraftfoder, den ska ha det mesta genom grovfoder, det som fattas i grovfodret kompletterar man med kraftfoder

Nä men jag vill ändå ha ett bra färdig foder, som tex hestekrafft

Själv är jag väldigt skeptisk mot färdigfoder, och föredrar därför att blanda foder själv. Då har jag möjlighet att ge varje individ precis det som den behöver.

Men nu var de ju inte det du frågade om utan ett bra fullfoder, har själv använd mig av mustangs sortiment ibland och tycker det är ett ok foder.

Håller helt med vad 'arabia' har skrivit! :bow:
För att vara ekonomisk och snäll mot hästen ska du vända blickarna mot ett riktigt bra grovfoder istället!
Då kanske du inte ens behöver tillsätta något kraftfoder!

Höanalyserna är så olika att det inte finns något tillskottsfoder som innehåller "allt" och passar alla hästar. Även om försäljarna gärna påstår det... :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 501
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka