Bra faktahästböcker till nioåring?

TinyWiny

Trådstartare
Googlar mig tokig men hittar ingenting. Har ni några bra förslag på faktahästböcker som passar en nioåring? Gärna sådana som tar upp hästens kroppsspråk, alltså vad hästen menar med sina olika uttryck men inget Nh-tänk. Böcker som tar upp skötsel och allt runt omkring är också intressant. Just ridningen har hon läst endel om och hon rider varje vecka så det är att förstå hästen som hon vill veta mer om. Hon är väldigt duktig på att se hästens kroppsspråk så det vore roligt att hjälpa henne att utveckla den sidan mer än vad vi kan göra en timme i veckan.

Hästsignaler av Menke Stenbergen och Jan Hulsen tycker jag är bra. Enkelt språk och många bilder. Men jag vet inte om den är tillräckligt enkel för en nioåring, jag hade nog kunnat läsa den vid nio år men jag har alltid haft lätt för språk och läsförståelse.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 150
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 951
Senast: Crossline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar