Bra Bokföringsprogram?

Sv: Bra Bokföringsprogram?

Jag använder inget! SÅÅÅÅ, roligt är det väl inte att bokföra, så att man gör det fast man inte måste. Då är det roligare att fotografera tex, tycker jag.

Jag använder visma enskildfirma de är visserligen inte helt gratis men de är billigt och bra..

Jag använder inget! SÅÅÅÅ, roligt är det väl inte att bokföra, så att man gör det fast man inte måste. Då är det roligare att fotografera tex, tycker jag.

Haha jag hade inte bokfört om det inte hade ett syfte. ;)
Men visst är det roligare att göra något annat haha.

Jag använder visma enskildfirma de är visserligen inte helt gratis men de är billigt och bra..

Okej..

Jag ska ha programmet för att räkna på vad mina djur kostar tänkte jag..
Så jag har inte råd att lägga ut flera tusen på ett riktigt bra program, utan behöver ju endast för hushålls behov om man säger så..
Men även att det är för hemma bruk så ska det bli ordentligt gjort från början..

Så ett gratis program eller ett snorbilligt är det jag letar efter
och såklart enkelt att förstå, då jag inte kan ett skit om bokföring. :angel:

Här kanske du kan hitta några alternativ till de bokföringsprogramen som redan nämnts? Jag har själv ingen erfarenhet av något gratisprogram, men tillbokföring för hemmabruk verkar de flesta fungera okej :)

Bokföring är ju inte ett datorprogram. Man behöver inget program för att bokföra. Det blir heller inte lättare att bokföra med ett. Det blir två moment att lära sig, dels bokföringen och sen då plus datorprogrammet. Jag misstänker att ditt intresse för själva programmet, är större än intresset för själva bokföringen! Men jag är faktiskt ändå ganska så intresserad av bokföring. Inte så mycket av datorprogram.

Missförstå nu inte det! Som att jag skulle föredra att bokföra endast med papper och penna, när det blir lite mera, eller att jag är någon slags hatare av datorer! jag tror att folk har dragit lite slutsatser i den riktningen tidigare, när jag kanske har sagt, att jag inte är så intresserad av datorprogram!

För, som jag brukar säga, allt är ju inte svart eller vitt! Det brukar jag säga då, men folk tror ändå att jag är mot, alla tekniska framsteg! Och att jag inte alls förstår hur ett datorprogram fungerar!

Men jag har använt både enklare och svårare bokföringsprogram, och klarat det ganska bra. Man brukar få god hjälp av supporten också, men det kan skilja ganska mycket på kvaliteten på den.

Också flyttade dom till datorer medans jag skrev det här! Vad var det jag sa!
Mera intresserad av datorprogram än av bokföring!

Men anledningen till att jag behöver ett program, är för jag inte vet hur man bokför..

Och ville således ha tip på något som fungerar även för dummies.. :p

Fast först ville du ha tips på ett som var gratis?
Men det är okej, man får ändra sig.

Om du bara ska använda det till att kolla vad dina djur kostar kanske du kan använda dig av excel förresten? Det borde ju nästan vara det enklaste (och billigaste) sättet om du redan har det på datorn :)

Swedbank har något de kallar för e-bokföring. Det kostar någon hundralappp i månaden men är skitlätt - t.o.m. en gammal blond tant fattar exakt!!- och man behöver inget eget program. Allt finns på nätet - dvs även backup och historik. Du kan sitta på ett intenernetcafé på semstern och bokföra. (om man nu är pervers nog att göra sådant på lediga tiden :eek:)

Det är kopplat till bakkontot så du får automatiskt in alla transaktioner du gjort med rörelsens kort o konto och har bara att kontera och OK:a. Rullgardiner och knappar. Enligt vad de själva säger så sparar man upp till 60-70% av jobbet...... och inte mig emot. Sååååå roligt är bokföring inte.......

Be att få en demonstration och en demo.

Antagligen finns det liknande varianter på fler banker men jag har bara hört talas om Swedbanks.

Tanten

Ni tycker att sånt där är roligt. Men det gör inte jag.

Jag är ekonom som tycker det är så onödigt att själv bokföra att vi lämnar bort det. Min tid är mer värd så länge vi har pengar att betala andra att göra det.

Jag tycker det är hyfsat roligt att bokföra, men inte när det blir ett tungt lass att dra på nätterna när resten av jobbet är klart...

Jag ska kolla upp det i veckan när jag har vägarna förbi swedbank, tack för tipset..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: ameo
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
270
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
980
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
708
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka