Bra bok för nybörjare

Aifos

Trådstartare
Jag behöver tips på en bra bok om valpar och hundar för nybörjare. Dotterna lånade några på biblioteket som inte verkade vara helt aktuella. Vi är en djurvan barnfamilj som ska skaffa hund för första gången. Det lutar åt dsg, sheltie eller king Charles. :-)

Vet du vilken ålder på barn den riktar sig mot? På ett ungefär :)
Om du googlat hade du fått fram följande ;) ”Din hund är ingen robot” är skriven för barn och ungdomar där jag med ett enklare språk presenterar mitt perspektiv på hundträning . Boken innehåller olika övningar vars syfte är att bygga en bättre relation med din hund i vardagen. Moment som stanna/vänta på promenad, förbudsord och ägandebeteende är några saker som tas upp. Även de fyra olika belöningsformerna, skvallerträning och följsamhet. Jag rekommenderar den till barn och ungdomar i åldrarna 7-13 år, eller till dig som uppskattar böcker med mindre och mer lättläst text."

Om du googlat hade du fått fram följande ;) ”Din hund är ingen robot” är skriven för barn och ungdomar där jag med ett enklare språk presenterar mitt perspektiv på hundträning . Boken innehåller olika övningar vars syfte är att bygga en bättre relation med din hund i vardagen. Moment som stanna/vänta på promenad, förbudsord och ägandebeteende är några saker som tas upp. Även de fyra olika belöningsformerna, skvallerträning och följsamhet. Jag rekommenderar den till barn och ungdomar i åldrarna 7-13 år, eller till dig som uppskattar böcker med mindre och mer lättläst text."

Ja, det kunde jag gjort. Men nu var det så mycket enklare och snabbare för mig att trycka på "svara" och fråga dig som faktiskt rekommenderade boken och då troligtvis redan hade svaret. Tack för att du tog dig tid :)

Ja, det kunde jag gjort. Men nu var det så mycket enklare och snabbare för mig att trycka på "svara" och fråga dig som faktiskt rekommenderade boken och då troligtvis redan hade svaret. Tack för att du tog dig tid :)
Jag tipsade om boken för jag visste att den fanns inget mer. Har noll koll på barn ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 534
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar