Bra billigt foder

Sv: Bra billigt foder

Hej
Jag ger mina hundar Bravo färskfoder och det är jättebra foder jättebilligt foder för min del, har prövat olika torrfoder men finns inget foder jag har tyckt mina hundar kan äta. När jag började med detta för 1,5 årsen så är jag jättenöjd..

KOlla gärna in lite på sidan & läs om det..

http://www.bravohundfoder.se/index.html

Jag känner lite så att man får vad man ger.
Min hund äter PP adult och klass, även fast jag vet att hon aldrig kommer bli högpresterande hund så känner jag att hon förtjänar att få käka bra mat iaf!

Sedan finns ju alla möjliga sorters billiga foder..
Men vem vet vad det är för skosula nermalda i dem?!

ejlin skrev:
Jag känner lite så att man får vad man ger.
Min hund äter PP adult och klass, även fast jag vet att hon aldrig kommer bli högpresterande hund så känner jag att hon förtjänar att få käka bra mat iaf!

Sedan finns ju alla möjliga sorters billiga foder..
Men vem vet vad det är för skosula nermalda i dem?!

Bara för att en hundmat är billig betyder inte det att den måste vara dålig. Finns billig mat som vi själva köper och äter och den är inte sämre än dyrare mat.
Mkt handlar oxå om hur mkt reklam dom gör om fodret.

Angående Bravo vill jag sända ut en varning angående deras Bravo Bas.

Arne år Bravo Plus ett par månader, och älskade det! När vi skulle köpa mer, satsade vi massa på Bravo Bas, som är lite billigare, mer ekonomiskt. Plus var egentligen till dräktiga tikar, valpar och högpresterande hundar, och Arne faller inte in i ngn av de kategorier, så vi provade Bas, som de rekommenderade.

Det gick bra i en-två månader, sen började Arne spy... Och vi trodde såklart det berodde på ngt han stoppat i sig, inte helt ovanligt, så att säga... Men han slutade inte. Så vi "svälte" honom i ett par dagar, han slutade spy, fick lite ris, sen började vi med maten igen, och då kom detta spyande igen!!! Vi började misstänka att det hade ngt att göra med maten, så vi provade med torrfoder, och han slutade spy. Sen dess har jag inte vågat ge honom detta igen, även om vi har halva frysen full med mat:eek:

I dag fick ja hem min säck med Meat and Biscuit och nu i kväll fick han provsmaka lite och han slukade det på en halv sekund! :) Plus att han höll på att öppna hela kartongen när jag ställde in den i hallen. Hoppas han gillar det lika mycket i fortsättningen också!

Hur snabb leveranstid var det? Funderar också på att prova det...

*knappnapp*
Jag har en lokal gårdsbutik som tar hem Magnussons här i närheten.
Hon lägger inte på speciellt mycket på priserna!

angelofthedevil skrev:
Bara för att en hundmat är billig betyder inte det att den måste vara dålig. Finns billig mat som vi själva köper och äter och den är inte sämre än dyrare mat.
Mkt handlar oxå om hur mkt reklam dom gör om fodret.

Jo visst är det väl så.
Fast hittar man en hund som tävlar i de högre klasserna och äter ett foder för ca 100:-/15kg gör man det bra!

Tror ingen av mina bekanda skulle ens titta åt ett sådant foder, men så tävlar de Elit skydd, och deltar i Bruks SM med bra placering..

ejlin skrev:
Jo visst är det väl så.
Fast hittar man en hund som tävlar i de högre klasserna och äter ett foder för ca 100:-/15kg gör man det bra!

Tror ingen av mina bekanda skulle ens titta åt ett sådant foder, men så tävlar de Elit skydd, och deltar i Bruks SM med bra placering..

EXAKT!

Folk tror bara för hunden rör på sig så mår den bra!
Det är ju exakt lika noga med foder till en hund på toppnivå som för oss människor som tävlar på toppnivå.

när jag sprang långdistans löpning innan jag skaffa hund så vägde jag o kollade all mat va det innehåll o håll sten koll på vikten mätte även underhudsfettet så det inte steg.
Tror inte det finns nån topp idrottsman/kvinna som går till ICA o köper findus färdigrätter o tror på att det är nyttigt o kommer o kunna prestera max av det.

så rätt träning o foder då är man på god väg iaf.

Då är jag väll en dålig hundägare då.

pippi27 skrev:
*knappnapp*
Jag har en lokal gårdsbutik som tar hem Magnussons här i närheten.
Hon lägger inte på speciellt mycket på priserna!

De har fasta priser, så man får inte "lägga på" något på Magnussons.

Jag med antagligen, jag har ju billigaste fodret, för tillfället ska man väl tillägga, eftersom vovven faktiskt blir äldre och kanske behöver nåt annat sen....

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 380
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 712
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar