Bra billigt foder

Sv: Bra billigt foder

Tippan skrev:
Bitarna är rätt så stora och hårda. En JR tror jag inte får problem att äta det.
Det tror inte jag heller, kan han tugga söner ett skoställ så fixar han nog stora bitar torrfoder också ;)

Vi hade Pedigree till Råttan, men han fick besvär med våteksem. Sedan bytte vi till Magnussons Krav och våteksemen försvann.

Jr:en käkar Hills med anka som huvudprotein. En vet foder som kostar en hel del.

Käkar Jr:en Magnussons så blir han dålig.

Nu funderar vi på att hitta ett billigare foder till båda där huvudproteinet är anka. Någon som har något förslag:confused:

:rofl:

Tänkte väl att de har lite tryck i munnen *fniss*

Bopplan skrev:
Jag var inne på Magnussons hemsida i går faktiskt, det värkar ju jätte bra när man läser om det. Det enda som jag funderar över är om det är lika bra för små hunda som för stora. på alla bilder jag såg var det bara ganska stora hundar. Jag har en Jack Russel, tror ni det är lika bra för honom?

Min mammas hund är en Welsh Corgi på 14 kg. Fast hon blötlägger maten för att Xena tycker det är lite smaskigare då.

Våra hundar äter Magnussons och jag är mycket nöjd. Cockar är ju inte gigantiska precis, speciellt inte som valpar. Valparna har fått blött foder till de kunnat knapra själva. Juniorfodret har lite mindre bitar, men mina hundar har inte haft några problem att knapra även de större bitarna. Meat & Biscuit är favorit sorten.

Duvan skrev:
Våra hundar äter Magnussons och jag är mycket nöjd. Cockar är ju inte gigantiska precis, speciellt inte som valpar. Valparna har fått blött foder till de kunnat knapra själva. Juniorfodret har lite mindre bitar, men mina hundar har inte haft några problem att knapra även de större bitarna. Meat & Biscuit är favorit sorten.

Beställer du det eller kan man köpa det i affären?

Jag beställer. Förut köpte jag ensam 75 kg åt gången, men nu är det fler här som vill ha så vi går ihop om sändningarna.

angelofthedevil skrev:
Men sen beror det på hur mkt reklam dom använder sig av. Desto mer reklam desto dyrare foder. :rofl:

Det där är nog att förenkla marknaden en del. Ökad reklam ger ju förhoppningsvis ökad försäljning. Detta leder ju förhoppningsvis till sänkta produktionskostnader, om det är så att deras produktionsanläggning är skapad för stora serier. Att spekulera i detta är helt omöjligt men överlag så sätter marknaden priset och handlarna kommer alltid försöka få ut så mycket som möjligt. Hade alla kunnat höja sina priser en massa efter en marknadsföringskampanj hade säkerligen de billiga fodren också gjort det. Alla vill tjäna pengar. Bra råvaror kostar, därav dyra foder.

Duvan skrev:
Jag beställer. Förut köpte jag ensam 75 kg åt gången, men nu är det fler här som vill ha så vi går ihop om sändningarna.

Så det går inte att köpa i affär, utan man kan bara beställa eller?

doggy professional är väl rätt billigt? såg det i en affär för inte så länge sedan, kostade drygt 300 spänn. men jag vet inte så mycket om fodret.

Tror att man antingen beställer eller åker och hämtar direkt i fabriken.
Jag var just inne på deras hemsida och beställde min första säck, hoppas det passar min kräsna vovve ;)

Bopplan skrev:
Tror att man antingen beställer eller åker och hämtar direkt i fabriken.
Jag var just inne på deras hemsida och beställde min första säck, hoppas det passar min kräsna vovve ;)

Jag har beställt ett smakprov.
Vad fick du ge för din säck och hur många kilo är det i den?
:bow:

Jag tror det blev 495kr med frakt och allt och det är en säck på 15kg.

Min får Doggy, han bajsar lite, mörkt o hårt.
Min sambos hund får Royal Canin, han bajsar enormt mycket (inte en chans att jag kan ta upp det med en hand), mjukt o lite ljusare (o lite orangeaktigt inuti ibland)

Hawaii skrev:
Så det går inte att köpa i affär, utan man kan bara beställa eller?

Det är en del av deras affärsidé att kapa mellanhänderna, så för att det ska bli så billigt som möjligt köper man direkt från fabrik. Det går att bara köpa en säck åt gången, men kilopriset blir naturligt vis lägre om man köper större partier. För oss som har 6 hundar hemma är det inga problem att göra av med 75 kg innan det börjar bli gammalt, (räcker 2-2 1/5 mån åt våra monster), och om kompisen efter den här omgången känner sig nöjd blir det nog till att beställa 150 kg nästa gång. Jag har liksom vant mig med att inte behöva köpa mat så ofta...

Vi provar just nu Meat & Bisquit Adult till Arne som fyller ett imorgon!:banana:

han gillar det massa! Visst är bitarna ganska stora, men är man hungrig då är man. Arnes tänder går inte av för hackor dem inte!:p

Vi ska nog börja med detta, då han mår bra av det, och gillar det.:D

Knapplån.

Jag ger Standart Extra (högenergivarianten, finns även i Normal och Mild). Ett svensktillverkat köttbaserat foder utan en massa konstiga tillsatser. 15 kg av högenergivarianten (Standart Extra) kostar knappt 400 kr. De andra är nog lite billigare kan jag tro.

Finns inte i alla djuraffärer, men alla djuraffärer som har Gibson som leverantör kan ta hem det. Bara att fråga! Och på Standarts hemsida finns en lista på alla återförsäljarna i Sverige.

Jodå, det finns i en del affärer också. Men vill man handla så billigt som möjligt handlar man direkt från butiken.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 380
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 712
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar