Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.kitchentime.se/sv/p/cro...sapparater - Hushållsapparater - Slow CookersFler och fler av mina amerikanska vänner pratar om "instapot" - motsatsen till crockpot, en slags tryckkokare som jag fasen inte hittar att köpa här i sverige. Någon som vet var man hittar en riktig instant pot som alltså INTE är en vanlig tryckkokare som man sätter på spisplatta och som ser ut som crockpot men heter instant pot och är elektrisk?
![]()
Nej, det är inte någon slowcooker jag efterlyser. Instant pot, elektrisk tryckkokare som tillagar mat SNABBT.
Jag brukar antingen slänga in någon färdigrätt i micron, alternativt in med några potatisbullar i ugnen, sen äter jag något mer vettigt på helgen och de dagar jag är ledig, något annat orkar inte jag när jag kommer hem.För att inte gå ot i en annan tråd så startar jag denna tråd.
När du kommer hem från jobbet och är totalt slut pga stress och tungt arbete, vilken mat orkar du då laga?
fel
Nej, det är inte någon slowcooker jag efterlyser. Instant pot, elektrisk tryckkokare som tillagar mat SNABBT.
Jag har redan jämför den modellen med instapots och den du länkar till har mycket begränsade program. Det är en ren Instant pot jag efterlyser.Den jag länkade till kombinerar de 2 funktionerna.
"
En slow cooker med möjlighet till tryckkokning. Den här modellen kombinerar möjligheterna med långsam tillagning som vid traditionell slow cooking och snabb tillagning via tryckkokarfunktionen. Har ett flertal förinställda program och timer som gör att du enkelt kan skapa fantastiska rätter och tillaga råvaror med perfekt resultat. "
Fler och fler av mina amerikanska vänner pratar om "instapot" - motsatsen till crockpot, en slags tryckkokare som jag fasen inte hittar att köpa här i sverige. Någon som vet var man hittar en riktig instant pot som alltså INTE är en vanlig tryckkokare som man sätter på spisplatta och som ser ut som crockpot men heter instant pot och är elektrisk?
![]()
Ja, som jag fått till mig är slowcookers med instapot-funktion inte lika effektiv (eller bra som instapot) som en instapot som har slowcook-funktion. Därför är jag rekommenderad att hitta en av märket instapot (som har har slowcookfunktion som tillägg). Har sett att det finns på amazon uk, men de verkar inte ha hittat till den svenska marknaden än.Alla instapots jag sett har en "slowcooker" feature. Den ar inte lika bra som slowcooker som en som designats for det har jag hort, men har atminstone annonseras den oftast som en slowcooker ocksa. (jag sag nagonstans att det salts over 200000 instapots pa en dag, black Friday.![]()
Jag har en rund slowcooker.Om den ar rund ar det en elektrisk tryck kokare ... en slowcooker ar oval. (Och det ar darfor den fungerar samre som slowcooker.
Faberware har fatt bra kritik pa sin elektriska tryckkokare. Den ar billigare an Instapot, men val sa bra.![]()
Jag har en rund slowcooker.
Jag har aldrig sett en rund slowcooker. Orsaken att en Slowcooker inte (normalt!) ar rund ar for att da blir varmen ojamn och det blir varmare runt kanterna an i mitten. (vilket gor att maten kan bli "overdone" pa vissa stallen och "underdone" pa andra.)
@kimmis87 Slowcooker ar perfect om man inte har kok!![]()
Beroende på vad du lagar naturligtvis, så doftar gör det som med all matlagning. Men det är inte så att den ångar under tillagning.En såndär slowcooker, går en sådan att använda även utan kök? Tänker att man kanske kan bara stoppa in sladden i ett vägguttag? Om ingen fläkt behövs?
Kommer troligtvis bo på vandrarhem 2 veckor i januari och funderar på lösningar att smidigt laga mat...