bra barocksadlar

Spider!

Var inne och kollade på din länk, och gick in på "barock".

Snubben på bilderna "piaff" och "passage" har jag skakat hand med.
*intresseklubben antecknar*
:cool:

Re: Spider!

:D
Har i och för sig inte skakat hand med honom med vi har talats vid i alla fall. *ännu mer för intresse klubben att anteckna* ;)

Re: Riano?

Jag har också beställt en sådan. En kort sadel som enligt hemsidan "ger en korrekt sits även på mycket breda hästar", det lät nästan för bra för att vara sant. Dessutom en mycket trevlig och kunnig (vad det verkade) tjej, som lovade returrätt om den inte passar. Vad kan man mer begära?

Men som sagt, det kan ju visa sig vara för bra för att vara sant. Väntar med spänning på rapport från Shasta.

Nu har det gått en tid - är det någon av er som fått hem sin Riano och kan berätta lite...?
/Uddi

har ochså beställ en sådan..får den den 4:e.. men d e f*bannat lång väntetid på den.. :mad:(beställde för 3 månader sen)..men jag lääängtar :D

Har en Riano sen några månader tillbaka, det är en helt underbar sadel.
Man sitter helt rätt i den enda nackdelen är att det är svårt att rida lätt och stå i lite mer än lätt sits ute i skogen. Jag har tyvärr bara denna sadel så man får vackert lära sig och det funkar någorlunda.
I alla fall så ångrar jag inte mitt köp en sekund, dessutom så passar den hästen som är väldigt bred över ryggen. :love:

Om man ska göra en ryggprofil på sin häst så tänk på att hästens rygg måste vara välmusklad när man gör den. Annars har man inte en perfekt sadel utan en sadel som från början är för trång och hästen får ingen möjlighet att muskla sig ordentligt. Jag vet en tjej som skickade efter en sådan sadel och hade tagit mått över hästes rygg. Den satt som smäcket men inte fanns det några ryggmuskler därunder inte. Det låter väldigt bra att få en sadel gjord efter hästen men kolla först att hästes rygg är ordentligt musklad. Ett tips bara : ).

Oj så roligt! Berätta gärna mer om sadeln, tycker den ser väldigt intressant ut. Hur ligger den på hästen, har du någon bild? Ligger den väldigt högt? Hur "fast" blir du i sadeln? Varför valde du den? Hade du någon som provade ut den på din häst?

Sadeln ligger väldigt bra på min häst, han är av naturen väldigt bred så när jag köpte den gjorde jag ett ryggmått och skickade ner till försäljaren, han var då fint musklad.
Fick prova sadeln först och löfte om att skicka tillbaka den om den inte skulle passa.
Idag så är hästen bredare över både rygg och mage då han stått i sjukhage 2 mån p.g.a. en broddskada, har precis börjat rida igen och sadeln passar utmärkt i alla fall.
Modellen är x-tra vid.
Har tyvärr ingen bild med bara sadel och häst men kan ju försöka fota nån dag. Är du intresserad av bild så maila mig privat.
Tycker inte att man känner att man sitter fast, mera att man sitter stadigt och det är jag i behov av ibland då min häst inte alltid har alla benen på marken.
Har letat sadel länge provat vanlig dressyr, hector, portrera och portugesa, hectorn trivdes hästen med men inte jag (bölder i häcken), dressyrsadel passar inte honom så det stod mellan denna och portugesan så jag bestämde mig för att prova och blev kär i Rianon då den passade både mig och häst. :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 470
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
482
Senast: ameo
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar