Re: Riano?
Sadeln ligger väldigt bra på min häst, han är av naturen väldigt bred så när jag köpte den gjorde jag ett ryggmått och skickade ner till försäljaren, han var då fint musklad.
Fick prova sadeln först och löfte om att skicka tillbaka den om den inte skulle passa.
Idag så är hästen bredare över både rygg och mage då han stått i sjukhage 2 mån p.g.a. en broddskada, har precis börjat rida igen och sadeln passar utmärkt i alla fall.
Modellen är x-tra vid.
Har tyvärr ingen bild med bara sadel och häst men kan ju försöka fota nån dag. Är du intresserad av bild så maila mig privat.
Tycker inte att man känner att man sitter fast, mera att man sitter stadigt och det är jag i behov av ibland då min häst inte alltid har alla benen på marken.
Har letat sadel länge provat vanlig dressyr, hector, portrera och portugesa, hectorn trivdes hästen med men inte jag (bölder i häcken), dressyrsadel passar inte honom så det stod mellan denna och portugesan så jag bestämde mig för att prova och blev kär i Rianon då den passade både mig och häst.