Bra barnspel?

Barbabelle

Trådstartare
Ja vilka barnspel gillar ni? Nu menar jag inte tv spel eller dataspel utan hederliga brädspel eller vad de kallas...

Sv: Bra barnspel?

Fia är ett spel som man kan börja med på väldigt enkel nivå redan när de är ganska små och som man sen kan göra mer och mer avancerat när de blir äldre. Knuff behöver ju inte införas förrän de kan förstå meningen med det...

Jag har några fler brädspel, som jag inte har plockat fram för jag minns inte hur man gör... :eek:

Jag hakar på speltråden! Vill ha tips till en liten kreativ 4 åring vad gäller brädspel. Han gillar att lära sig, frågar mkt etc. :idea: Men han har inte så mkt tålamod, bör tilläggas hehe.

Mina barn ( och jag) uppskattar råttfällan väldigt mycket. Jag minns att när jag gick i förskoleklass och lärde känna det spelet så blev det snabbt mitt favoritspel! Mina barn verkar ha samma åsikt!

Bamses houngsburk jakten har vi spelat en hel del här hemma, man måste spela med barnen tills de har lärt sig att läsa, men det är rätt kul och går relativt fort att spela om man har en otålig tre åring.

Labyrinten har våran 6 åring börjat förstå, det är lite klurigt och än så länge hjälper vi henne att hitta vägar.

Hon har även fallit handlöst för Kalaha som även jag tycker är enormt roligt, det växer med barnen. Från början räknar de, sedan börjar de inse strategi spelet oxå. Sen är ju även Monopol, Bondespelet och liknade populära men det gillar inte lillebror.

Mina killar 5 och 7 gillar "vem ser bäst", "cluedo" och yatzy. O det gör jag med! Funderar på att köpa ett kalaha i "julklapp", för det tycker jag också är skoj.:)

Det beror väl lite på ålder på barnen. Min dotter som nu är 7 älskar Kalaha så det ska hon få i julklapp. Hon spelar jämt det i skolan. Jag däremot ser fortfarande ut så här :confused: trots att väldigt många försökt lära mig det...*korkad*

Sen, iofs inte något brädspel, men Lusen brukar vi spela ganska mycket hon och jag. Och MixMax.
Vi har ganska många till men jag tycker bara om de två spelen så det blir mest dem vi spelar. Sen brukar hon vara med lite sådär när sambon och jag spelar Geni, TP och liknande och så barnanpassar man frågorna. Hon har lärt sig jättemycket på det. :)

För små barn är Tempo-snigellöpet jätteroligt även som vuxen har man nöje av det.
Alla typer av memory är bra. Är man lite större är Labyrinth (ett skattjaktsspel) skojsigt.

Sen brukar hon vara med lite sådär när sambon och jag spelar Geni, TP och liknande och så barnanpassar man frågorna. Hon har lärt sig jättemycket på det. :)

Miin son som är 7 år är tokig i frågesport, och det finns ju några spel som heter "Små kloka" och sen i lite olika varianter, han har än så länge bara det med rymden.
Sen finns det ju även frågor för barn i bla FamiljeGeni som man kan spela med barnen.

Men det finns ju annat än frågesport som är kul!

Det finns ett spel som heter Make and break, som min son fick när han var 5 år det tycker han är jätteroligt! Man ska bygga med olika färgade träklossar efter en "ritning".

Sen är ju Alibaba, Looping Louie och sådana spel också populära.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 212
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna