Bra antiskall halsband?

Sv: Bra antiskall halsband?

Varför vill du inte att hunden ligger vid dörren? Det gör min schäfer väldigt mycket. Oftast vid dörren eller hos mig. Antar att det har lite med vakt och sådant och göra att han vill ligga där, men är inte säker. Han har dessutom legat vid dörrar sen han var liten, oavsett om man är i samma rum eller inte. Vet inte hur många gånger jag kommit hem till lägenheten och fått putta på en schäfer som tycker jag kan kliva över honom när jag kommer in :angel:

Till TS: Jag funderar också på att skaffa något antiskall. Nu bor jag i en lägenhet som är väldigt väl isolerad. Men jag vågar ändå inte gå ut sent från lägenheten och åka iväg OM hundarna skulle skälla. Och det är rätt tråkigt om man aldrig kan göra något pga det.

Mina är sådana att de ibland kan skälla precis när jag går för att säga "jag vill ju också med!" Dock brukar det bli tyst när jag kommer utanför och då är det bara två våningar. Lilla skäller inte om han har stora hos sig (vilket han oftast har) men stora är rätt verbal så han kan klaga ibland, framförallt om jag inte lämnat de på ett tag utan alltid tar med dom. Däremot kan lilla sitta och kolla i fönstret och skälla på folk som går utanför :grin:

Sen när jag kommer hem så brukar hundarna masa sig fram och hälsa samtidigt som de sträcker på sig och gäspar. Vilket jag ser som ett gott tecken.

Jag tycker det är rätt stor skillnad på en hund som skäller länge och för att den är ensam och en hund som skäller för att den ser/hör något utanför.

Har tyvärr inga tips på bra antiskall men kommer kolla i tråden då jag antagligen kommer köpa ett eller två i framtiden :)

Därför att i min värld betyder det att den ligger och väntar på matte och husse. Den är alltså inte helt tillfreds med att bli lämnad ensam.

Om den dock alltid ligger vid dörren också då man är hemma är det en annan sak.

Fast sådär stressad hund skulle inte jag kalla det. Nu var ju inte TS borta någon längre stund heller. Hundarna har ju också sina rutiner när de är själva.

Jag kan se om jag hittar en av filmerna på min från i våras, det är en stressad hund:angel:

TS: Vi har en IKEA barngrind som är väldigt bra även till hundar. Vi har den för att stänga ute hundarna från sovrummet, men den är mycket bättre än kompostgaller tycker jag. Galler välts enkelt och min omplacering var livrädd för ljudet när de föll (har man en orädd som bara brölar rakt in i gallret blir det ju inte direkt bätte:D), är man IKEA Family-medlem brukar grinden inte kosta många hundralappar.

Jag håller med om barngrindar. Oftast mycket billigare än hundgrindar. Köpte en för ca 30 €, så att hunden stängas in i sovrummet ifall vi har gäster som inte gillar hundar. Hunden ser oss, men gästerna känner sig trygga.

Det är ju skillnad på stressad och stressad. Om hunden gör som ts hund, vandrar, ligger vid dörren och skäller, så ser jag den inte som lugn. Den behöver ju inte nödvändigtvis ha ångest, men den kanske har ett ökat vaktbehov då den är ensam?

Hur som helst hade jag provat med att gränsa av så att hunden inte kan vara vid dörren, för att se hur det funkar.

Tur nog är min grabb livrädd för kompostgaller. Hade det gällt livet, så hade han inte rört gallret. :angel: Tur nog passade två kompost galler utmärkt att vika in bakom vår ena byrå och ena dörr. Så den är rätt svår att rubba på.
Ska kolla upp barngrindar ifall detta funkar, blir jobbigt att flytta galler i längden!

*uppdate*

Har köpt kompostgaller och provat idag! Täckte över gallerna med filtar och la vårt täcke som mys-mys! Startade även en radio på lågnivå i hallen/vid dörren.

Lämnade han endast i 10 min. Eftersom han aldrig varit avspärrad ifrån resten av lägenheten.

Resultat: Lugnare än vi dörren iallafall! Han gick 3 varv i vardagsrummet, inspekterade gallret (detta tog ca 1min) och sen la han sig ner. 5 min liggande senare, så reser han sig och går ett varv. Så sätter han sig vid gallret och tycker att det är förjävligt att han inte ser hallen. Och gallret vill han VERKLIGEN INTE RÖRA!

Då kör min hund på balansera på rumpan-metoden:
521751_10151231272279277_549584640_n.jpg

Efter 20 sec rumpbalansering ger han upp och lägger sig och chillar till jag kommer hem.

b30961.jpg

Dum nog var jag och glömde laptopen på med ljuset. Så han låg och irriterade sig på det. :grin:

Aja! 10 hyfsat lugna minuter. Ska prova om 3h igen! Dock tar jag 30 min då!

Tror du är inne på rätt väg med att gränsa av och så lite musik på. Men jag skulle inte lägga täcket precis vid gallret, blir ju lite som att ligga vid ytterdörren och vänta. Lägg hellre täcket i en lugn vrå någonstans.

Efter att ha lämnat han andra gången, så har jag kommit på boven i dramat. - HUSSE! Dessa 3 gångerna jag lämnat han på egen hand (bara jag som varit hemma - sambon på jobb!), så han varit knäpptyst. Men nu när sambon och jag gick ner till tvättstugan tillsammans var det en helt annan hund.

Körde samma princip som innan. Han blir tillsagd till att gå och lägga sig. Sen går vi. Han kommer inte till ro. Går rundor och gnäller. Han låg nog ner 5-6 gånger med 1 minut i varje under dom 20 minuterna vi var borta. 3 småskall och gnyande, men inget ylande.

Senaste året har han dock varit "husses-pojke". Detta får vi väl ta hårdhandskar med..

Ska gå ner till tvättstugan 3 gånger till. Dock har sambon gått helt nu, då han skulle iväg.. Så vi får se hur det kommer gå! Hör och ser allt han gör på telefonen.. :cool:

Man får inte lov att lämna hund ensam med Anti-skall halsband har jag för mig. Står på paketen eller så är det någonstans jag läst det.

Man får inte lov att lämna hund ensam med Anti-skall halsband har jag för mig. Står på paketen eller så är det någonstans jag läst det.

Fast för att det står på paketet betyder det inte att det är olagligt. Tillverkare försöker ofta friskriva sig från eventuella fel och felanvändning.

Liknande trådar

Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 292
Senast: Sol
·
Hundhälsa Ni kanske har läst min tidigare tråd om min gammelman på snart 10 år, som helt plötsligt börjat skälla när han är ensam. Tidigare har...
Svar
13
· Visningar
1 774
Senast: lady_vip
·
N
Övr. Hund Nu behöver jag lite råd. Jag och min sambo har flyttat till ny lgh med vår treåriga boxer. Vi har nu fått reda på att hon skäller vid...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: Misiaczek
·
A
Övr. Hund Äger en 10 månaders boxer hane , underbar i psyket :laugh: MEN nu har jag fått ett stort problem som jag är själv har fått fram, är...
Svar
18
· Visningar
1 760
Senast: Anneli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka